یک برنامه سفر 4 روزه در تور دیدیم

برنامه سفر 4 روزه به دیدیم در تور دیدیم


یکی از جذاب ترین کشورها برای سفر در قاره آسیا، کشور ترکیه با عجایب و مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوان است. یکی از مقاصد تابستانی مورد علاقه برای بازدید کنندگان و گردشگران، شهر دیدیم در ترکیه است که به خاطر سواحل زیبای آن و تماشای مناظر تاریخی مشهور است. از معبد خیره‌کننده آپولو تا پارکهای طبیعی ، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. در بین برنامه های سفری که برای بازدید از شهر تاریخی و زیبای دیدیم چیده می شود، برنامه سفر 4روزه به دیدیم بهترین آن هاست. چرا که نه فشردگی برنامه بازدید از شهر را دارد و نه آنقدر طولانی می شود که دیگر نتوانید در این شهر بمانید.

سفر به دیدیم

رسیدن به دیدیم

بهترین فرودگاه برای سفر به دیدیم فرودگاه شهر بدروم است که زمان رسیدن به آن تقریباً یک ساعت و نیم است. این امر عمدتا فقط در تابستان برای پروازهای بین المللی انجام می شود ، بنابراین در فصل زمستان بیشتر گردشگران به استفاده از فرودگاه ازمیر که یک انتقال 2 ساعته است ، برمی گردند. 

روز اول: ورود به دیدیم و آغاز بازدید از پلاژ «آلتین کوم»

سعی کنید تا پروازهای کوتاه مدت و بدون توقف تا بدروم را خریداری کنید. پس از رسیدن به فرودگاه و در رسیدن به دیدیم و در نهایت ترانسفر به هتل، در برنامه سفر 4روزه دیدیم پیشنهاد می دهیم که زیاد وقت خود را تلف نکنید. هر چند که زمان پرواز و رسیدن به دیدیم ممکن است خسته کننده  باشید، اما زمان در اولویت است. وسایل را در هتل گذاشته و برای بازدید از جاذبه های شهر راه بیفتید. اگر در دیدیم  هتلی رزرو می کنید ، در کل اقامت خود به یک ساحل خصوصی دسترسی خواهید داشت ، اما محبوب ترین ساحل شهر دیدیم  «آلتین کوم»  است. ساحل «آلتین کوم» در فاصله حدود 2 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد  و از طریق کابین یا اتوبوس قابل دسترسی است. پلاژ «آلتین کوم» یکی از مهمترین مراکز گردشگری دریایی ترکیه است. این ساحل به دلیل مشهور بودن شن‌های طلاییش و نزدیکی به مرکز شهر، سالانه از شمار زیادی از گردشگران خارجی و داخلی میزبانی می‌کند. در فصل تابستان این ساحل کاملاً شلوغ می­شود ولی اگر بخواهید با جمعیت کمتری از ساحل لذت ببرید، اواخر فصل زمستان بهترین پیشنهاد برای شماست. آلتینکوم در لغت به معنای "شن طلایی" است. با این حساب، احتمالا بتوانید تصورش را کنید که این ساحل تا چه اندازه ساحل زیبایی است که چنین نام جالبی برای آن انتخاب کرده اند.

سفر به دیدیم

روز دوم: بازدید از جاذبه های تاریخی دیدیم

 شهر تاریخی دیدیما یکی از مهمترین اماکن تاریخی دیدیم است و زمانی مکانی مقدس برای یونانیان بوده است. دیدیما در فاصله کوتاهی از مرکز شهر دیدیم واقع شده است.

سفر دیدیم

سفر به دیدیم

در این شهر می توانید آثار به جا مانده از معابد که قدمتشان به  7  قرن قبل از میلاد مسیح باز می گردد را تماشا کنید. معبد آپلو یکی از مهمترین مکانهای تاریخی این شهر است و واقعاً با دیدن ویرانه های آن مات و مبهوت میشوید و بدون شک یکی از مهمترین ساختمان های آن  معبد آپولو است که زمانی بزرگترین سازه جهان یونان بوده است و ابعاد آن 51 متر در 110 متر است و 124 ستون دارد و مجسمه های بسیار زیبایی در آن وجود دارد که حتما شگفت زده تان می کنند.  همچنین میلتوس حدود نیم ساعت با شهر دیدیم فاصله دارد و یکی دیگر از اماکن تاریخی استثنایی دیدیم به شمار می آید. زمانی میلتوس یک شهر پر رونق یونانی بوده است و با تجارت های دریاییش به عنوان یکی از عالی ترین و ثروتمندترین شهرهای یونانی شناخته می شده است. امروزه بازدیدکنندگان در بین بقایای تاریخی شهر قدم می زنند و متحیر می شوند. تئاتر میلتوس بهتر از بقیه ساختمان های شهر میلتوس حفظ شده است و جالب است که بدانید این تئاتر برای 5000 تماشاچی ساخته شده است. البته بازدید از موزه میلتوس برای آشنایی با تاریخ این شهر باستانی بسیار ضروری است، چراکه در موزه میلتوس می توانید از ارزشمندترین آثار حفاری شده شهر میلتوس بازدید کنید. در موزه میلتوس مجسمه های شیر، کتیبه ها، یادبودها، سکه ها و اشیاء تزئینی و همین طور محراب هایی از معبد آپولو وجود دارد که حتما از دیدنشان لذت خواهید برد.

پارک طبیعی دریاچه بافا در تور دیدیم

پارک طبیعی دریاچه بافا که 16 کیلومتر با شهر دیدیم فاصله دارد، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دیدیم است که بین طبیعت دوستان و طبیعت گردان بسیار محبوب است. در پارک طبیعی دریاچه بافا 300،000 گونه مختلف پرندگان زندگی می کنند و پوشیده از درختان گز، درختان کاج و گیاهان زیتون است. در محوطه پارک دریاچه بافا اتاق ها و محل هایی برای کمپ کردن وجود دارد و در صورت تمایل می توانید در آن ها اقامت کنید. همچنین می توانید در پارک قدم بزنید، در کوهستان دوچرخه سواری کنید و یا در دریاچه کایاک سواری (قایق سواری) کنید.

سفر به دیدیم پارک دریاچه بافا

روز سوم: بازدید از بازار و خرید

در دیدیم تمامی نیاز های شما برآورده میشود. سه جاده اصلی در بازار اصلی ، بازارهای هفتگی در چهارشنبه و شنبه وجود دارد که به دلیل داشتن میوه ارگانیک و سبزیجات با قیمت ارزان بسیار محبوب هستند. در طول تابستان ، برخی از  افراد محلی آنچه را  که ناهار خوری اژه می­نامند  تشکیل می دهند که بیشتر از ماهی تازه و غذاهای دریایی است که در بازار ماهی ، جبهه بندر یا سوپر مارکت ها به فروش می رسند. مرکز خرید دیدیم در نزدیکی منطقه ساحل 1 خیابان واقع شده است اما مرکز اصلی شهر Yenihisar بیشترین انتخاب را دارد زیرا گزینه های بیشتری را ارائه می دهد. از مغازه ها ، رستوران ها و دفاتر سنتی ، همچنین مرکز اصلی تجارت دیدیم است. با داشتن مغازه هایی که به جای نیاز توریستی به نیازهای محلی می پردازند ، یک نگاه ایده آل به زندگی روزمره ترکیه است. فروشگاه های لباس این منطقه کمتر شناخته شده است. سالهاست که صنعت پوشاک در این تفرجگاه تمرکز خود را بر روی نامهای تجاری و  با قیمت های باورنکردنی ارزان به گردشگران می فروشد ، اما با حرکت ترکیه به دوران مدرن تر ، جوانان فروشگاه های غربی با نام تجاری غربی را ترجیح می دهند. اخیراً کوتون یک فروشگاه را افتتاح کرده است ، LC waikiki (نام تجاری مطرح ترکیه ای) نیز شعبه ای را افتتاح کرده است و نام های تجاری مانند خانم کوکو نیز وارد این منطقه شده و با خوش بینی به مردم محلی این امکان را می دهد که دیگر نیازی به سفر به نواحی مجاور آن نداشته باشند. برای مرکز خرید مدرن. Teknoso و Bimek محبوب ترین مغازه ها برای وسایل برقی از جمله تلویزیون ، دوربین و لپ تاپ هستند.  

بازار دیدیم

روز چهارم: خروج از دیدیم

پس از بازگشت از جاذبه های شهری و خرید بهترین کار سیری در رستورانهای سنتی دیدیم است. از جمله رستورانهای سنتی ترکیه (لوکانتاها) ، گزینه های چینی ، هندی و بین المللی وجود دارد. تعدادی از رستوران ها همچنین سرگرمی های عصرانه ای را هم ارائه می دهند. پس از آن استراحت شبانه در هتل، با این شهر دیدنی خداحافظی کرده و به سمت فرودگاه برای مقصد بعدی حرکت کنید. هر چند که برنامه سفر 4روزه دیدیم  برای بازدید از جاذبه های این شهر کافی نیست اما می توان همچنان بهترین و مهم ترین جاذبه های دیدیم را در آن گنجاند.

آژانس مسافرتی و گردشگری مهرآباد گشت با اجرای تورهای متنوع به اقصی نقاط جهان ، با برترین ایرلاین ها و بهترین خدمات از پیشروان این تور در صنعت توریسم می­باشد. اگر قصد سفر به دیدیم را دارید کافیست با ما تماس بگیرید.


هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر