راهنمای سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا در سمت جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد و از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک و از غرب به شهر قورقودالی یا همان کورکوتلی محدود شده است. سفر به این شهر به افرادی توصیه می شود که در جستجوی مقصدی مناسب برای کسب آرامش یا لذت بردن از تفریحات ساحلی و گردش در میان طبیعت هستند. سفر به آنتالیا یکی از محبوب ترین تورهای خارجی است. خیلی ها آنتالیا را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می کنند. در سفر به آنتالیا هم مانند سفر به هر جای دیگر جهان، نکته هایی هست که اگر به آنها توجه کنید، سفر بهتری خواهید داشت.

راهنمای سفر به آنتالیا

معرفی برخی از جاذبه های معروف آنتالیا

آنتالیا یکی از پربازدیدترین شهرهای ترکیه به شمار می آید و اغلب این شهر را برای سفر انتخاب می کنند تا از تفریحات ساحلی استفاده کرده و از طبیعت لذت ببرند. تفریحاتی چون قدم زدن در سواحل، جنگل نوردی، آف‌رود، کشتی سواری و... در آنتالیا محبوبیت زیادی دارند؛ اما با این حال دیدنی هایی در آنتالیا به چشم می خورند که پیشنهاد می کنیم در سفرتان به این شهر و استان از آن ها نیز دیدن کنید.

آمفی تئاتر آسپندوس

در شرق آنتالیا، منطقه ای تاریخی به نام سریک (Serik) وجود دارد که محل قرارگیری آمفی تئاتر باستانی آسپندوس است. این آمفی تئاتر در 7 کیلومتری شمال شرقی سریک قرار دارد و گوشه ای از تاریخ ترکیه را برای شما روایت می کند. بد نیست بدانید که نام آمفی تئاتر آسپندوس و مناطق اطرافش در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و از مهم ترین دیدنی های تاریخی آنتالیا به شمار می رود. 

دروازه هادریان

 این دروازه در میان مردم ترکیه با عنوان اوچ قاپیلار شناخته می شود و یکی از مهم ترین دیدنی های تاریخی آنتالیا محسوب می شود. دروازه هادریان در حقیقت قسمتی از دیواریست که در گذشته دور تا دور شهر سریک کشیده شده بود. این دیوار را با سنگ مرمر ساخته اند و سه قوس زیبا دارد. نام این دروازه را به افتخار امپراتور روم هادریانوس انتخاب کردند. دروازه هادریان تنها دروازه به جا مانده از شهر باستانی سریک است.

راهنمای سفر به آنتالیا

آبشار دودن

 در آنتالیا آبشارهای متعددی وجود دارد که از میان آن ها دودن معروف تر است. آبشار دودن در واقع تعدادی آبشار است که در کنار هم قرار دارند و برای دیدن شان باید حدود 12 کیلومتر به سمت شمال شرقی آنتالیا بروید. 

راهنمای سفر به آنتالیا
پارک آبی لند آف لجندز

پارک های آبی متعددی در آنتالیا وجود دارند که لند آف لجندز، آکوا، ریکسوس پرمیوم و ددمان از مهم ترین آن ها هستند؛ اما در این میان پارک آبی لند آف لجندز از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. این پارک آبی قسمتی از هتل لند آف لجندز محسوب می شود که این روزها حسابی مشهور شده است. اگر در آنتالیا در جستجوی یک پارک آبی تمام عیار هستید لند آف لجندز بهترین گزینه برای شما خواهد بود

راهنمای سفر به آنتالیا

ساحل کنیالتی

همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم در آنتالیا سواحل متعددی وجود دارد که بنابر سلایقتان می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. از میان ساحل های کوچک و بزرگ آنتالیا کنیالتی یکی از محبوب ترین ها به شمار می آید. ساحل کنیالتی رستوران ها و مراکز تفریحی، درختان زیبا، پارکینگ امن، فضای رمانتیک و پاکیزه و صندلی های آفتاب و... دارد و به مرکز شهر نیز نزدیک است.

راهنمای سفر به آنتالیا

موزه آنتالیا

 شاید جالب باشد که بدانید در شهر آنتالیا موزه های گوناگونی هم وجود دارند و با مراجعه به آن ها می توانید کمی بیشتر با تاریخ این سرزمین آشنا شوید. در این میان موزه آنتالیا محبوب تر و جذاب تر است. این مکان را با نام موزه باستان شناسی آنتالیا نیز می شناسند. موزه آنتالیا وسیع است و 13 سالن و نمایشگاه مختلف دارد.

راهنمای سفر به آنتالیا

سفر به آنتالیا : چه زمانی؟

بهترین زمان سفر به آنتالیا در ماه آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت) است، زمانی که آب و هوا معتدل و دلپذیر و جمعیت گردشگران هنوز کم است. البته باید بدانید که مسافران به سفر به آنتالیا در ماه‌های آوریل تا دسامبر (۱۲ فروردین تا ۱۰ دی) نمره بالایی داده‌اند. ماه‌های ژانویه تا مارس (۱۱ دی تا ۱۱ فروردین)، به علت سرمای آب و هوا و ایجاد مشکل برای بازدید از جاذبه‌ها و سواحل، فصل خلوت گردشگری آنتالیا به‌شمار می‌آیند.

هتل های آنتالیا

یکی دیگر از مواردی که در راهنمای سفر به آنتالیا باید مورد بررسی قرار گیرد هتل است در واقع انتخاب هتل یکی از اصلی ترین دغدغه های هر مسافری است چرا که با رزرو هتل مناسب به طور حتم سفر دلچسب تر می گردد . هتل های آنتالیا در خود شهر آنتالیا و مناطق توریستی کمر ، لارا ، سیده و بلک پراکنده شده اند و هر کدام با خدمات و امکانات رفاهی مختلف سعی در جلب بیشتر مسافر دارند . در میان گزینه های مختلف ، هتل های 5 ستاره آنتالیا بهترین انتخاب هستند این هتل ها معمولا دارای سرویس آل و یا یو آل هستند و برخی از آن ها با داشتن پارک آبی و سایر تفریحات و ورزش های آبی ، گردشگران را از تفریح در بیرون از هتل بی نیاز می سازند پس در هنگام رزرو هتل در آنتالیا باید به تمام امکانات آن توجه نمود . هتل مردان پالاس ، هتل رویال تاج محل ، هتل اورنج کانتی ، هتل پریمیر پالاس ، هتل کرنلیا دیاموند و هتل ریکسوس سانگیت از جمله هتل هایی هستند که گردشگران با انتخاب ان ها می توانند یک سفر آرام و بی دردسر داشته باشند . پس بهتر است قبل از انتخاب هتل چیزهایی را که برایتان اهمیت دارد ، در اولویت قرار دهید .

 راهنمای سفر به آنتالیا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر