1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. راهنمای سفر به ساحل کیزکومو و روستای اورهانیه

راهنمای سفر به ساحل کیزکومو و روستای اورهانیه

راهنمای سفر به ساحل کیزکومو و روستای اورهانیه

راهنمای سفر به ساحل کیزکومو و روستای اورهانیه

اورهانیه (Orhaniye) روستای زیبایی  در جنوب غربی مارماریس و 2،5 کیلومتری تورگوت ، در 26.4 کیلومتری مارماریس واقع شده است. اورهانیه یک مکان توریستی مهم است که به واسطه  ساحل کیزکومو معروف است .

ساحل کیزکومو

روستای اورهانیه به دلیل خلیج شگفت انگیز و  ساحل منحصر به فرد کیزکومو مشهور است که در آن می توانید تعطیلات بی نظیری را تجربه کنید. ورزش های آبی ، ماریا مارینا ، کلوپ قایق بادبانی ، قلعه متعلق به شهر باستانی بیوبوس ، کافه ها و رستوران های کنار ساحل و.. همه از دیدنی های ساحل کیزکومو به شمار می آیند. قایق های بادبانی که در خلیج هسارونو قرار دارند ، شبهای اورهانیه را جلوه تازه ای می بخشند.

روستای اورهانیه در کنار جنگلهای کاج زیبا ، در یک محیط برجسته واقع شده است. رنگ جنگل ها به دریا منعکس شده و منظره ای شگفت انگیزرا به وجود آورده است. دریا همیشه در اورهانیه بسیار آرام است. اورهانیه خانه پر از ویلاهای لوکس و رستوران های محلی است.

جالب ترین رویدادی که در اورهانیه مشاهده خواهید کرد این است که افرادی را خواهید دید که در وسط دریا قدم می زنند . اگرچه در نگاه اول این رویداد برای بازدید کنندگان بسیار عجیب  است اما باید بدانید که کف زیر آب شنی خلیج را به دو قسمت تقسیم می کند و می توانید در امتداد دریا قدم بزنید به گونه ای که با دور شدن از ساحل عمق دریا افزایش نمی یابد.

این مکان به طول 600 متر  امتداد دارد و خط ساحلی کیزکومو نامیده شده است و به دنبال خود افسانه ای دارد . طبق افسانه ها، دختر بیبیوس کینگ ، شاهزاده خانم زیبا ، برای فرار دزدان دریایی به دریا می رود. از آنجا که او نمی داند چگونه شنا کند ، دامن خود را با ماسه ها پر می کند و سعی می کند از این راه از دریا عبور کند. او در تاریکی هوا  راه خود را گم می کند و غرق می شود. این منطقه  در کوزکومو نام او را گرفته و به معنی "دوشیزه ماسه" است.

همچنین در ساحل کیزکومو یک مرکز ورزش های آبی وجود دارد که مسافران قادر به تهیه انواع ورزش های آبی مانند جت اسکی و سواری موز هستند .

 بندر تفریحی و باشگاه قایق سواری مارتی مارینا

اورهانیه همچنین محل بندر تفریحی و باشگاه قایق سواری مارتی مارینا است که در شرق ورودی اورهانیه واقع شده است.

مارتی مارینا  دارای ظرفیت تقریبی 300 قایق بادبانی و قایق برای استفاده های تفریحی است. امکانات دیگر این تفرجگاه شامل؛ رستوران و بار ، بازار ، استخر و خدمات تعمیر و نگهداری است.

دیدنی های ساحل کیزکومو و اورهانیه

در اورهانیه، شما می توانید  از تعطیلات خود در کنار سواحل عالی با خورشید درخشان و دریایی زلال لذت ببرید . شما با قدم زدن در وسط مسیر ماسه ای دریا دریا  مجذوب این ساحل بی نظیر خواهید شد

در نزدیکی ساحل کیزکومو یک مرکز ورزش آبی وجود دارد و مسافرین تفریحی قادر به ایجاد انواع ورزش های آبی هستند. در وسط خلیج یک جزیره و بقایای یک قلعه در بالای جزیره وجود دارد. اعتقاد بر این است که این قلعه متعلق به شهر باستانی بیوبوسوس است .شما می توانید قایقی اجاره کنید و یک سفر کوتاه به جزیره داشته باشید. این جزیره کوچک با منظره زیبای خود قطعا ارزش دیدن دارد.

یکی دیگر از جاذبه های این منطقه  سفرهای قایقرانی روزانه در  خلیج هسارونو است. با وقفه در استراحت در سلیمیه، خلیج هسارونو، میل کردن کبابهای اینبوکو و دیدن جزیره دیسلیس، مطمئناً از سفر خود لذت خواهید برد . محیط موجود در جزیره دیسلیس با دره های کوچک و سازندهای سنگی بسیار عالی است.

کجا بمانیم؟

هتل های با کیفیت و متفاوتی در اورهانیه وجود دارد ، جدا از هتل ها ، متل ها ، خانه های تفریحی و خانه های ییلاقی و همچنین خانه ویلاهای لوکس در اورهانیه زیاد است که امکان انتخابی راحت را برای شما فراهم می آورند.

چگونه به اورهانیه و کیزکومو برسیم؟

اورهانیه در حدود 26.4 کیلومتری جنوب غربی مارماریس واقع شده است. و 2،5 کیلومتر با تورگوت فاصله دارد.

گزینه های حمل و نقل در اورهانیه

شما می توانید برای رفتن به اورهانیه از اتوبوس MIDI که از مرکز مارماریس به سمت اورهانیه حرکت می کند استفاده کنید . شرکت در تور جاده نوردی با سافاری یا تور روستای مارماریس نیز از گزینه های دیگر سفر به این خلیج بی نظیر است.

نقل و انتقالات فرودگاه به / از اورهانیه

اگر شما یک گروه یا یک خانواده با فرزندان هستید یا چمدان زیادی با خود دارید ،  ما به شما نقل و انتقالات خصوصی را توصیه می کنیم. شاتل های فرودگاه هاواس شما را در ترمینال اتوبوس بین شهری مارماریس سوار می کنند و باید دوباره از آنجا یک تاکسی بگیرید. نقل و انتقالات خصوصی شما را فقط به ورودی هتل شما می رسانند.

در مورد نقل و انتقالات شاتل خصوصی ، ما کیوی تاکسی (Kiwi Tazi) را توصیه می کنیم زیرا آنها شاتل خصوصی با قیمت پایین و با قیمت ثابت را ارائه می دهند که شامل وانت فرودگاه و کمک در حمل چمدان است. این شاتل های خصوصی دارای انواع مختلفی از مدل های خوب و اتومبیل از Micro برای 3 مسافر گرفته تا مینی بوس برای 19 مسافر هستند و صندلی های کودک را نیز ارائه می دهند.

راحت تر از شاتل فرودگاه ، اتوبوس و تاکسی است. راننده با یک صفحه نام در فرودگاه شما را ملاقات خواهد کرد. نیازی به جستجوی تاکسی در محل نیست. 

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر