معرفی رستوران های اصفهان

معرفی رستوران‌ها و کافه‌های اصفهان

شهر تاریخی اصفهان به دلیل جاذبه‌های فراوان گردشگری خود در تمام طول سال سرشار از گردشگر و تورهای مسافرتی داخلی و خارجی است. به همین دلیل این شهر پر از کافه‌ها و رستوران‌های سنتی و مدرن است که با ذائقه‌ی هر نوع گردشگری هماهنگ باشد. برخی از این کافه‌ها و رستوران‌ها خود به یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان تبدیل شده‌اند. در ادامه به معرفی 10 مورد از پرطرفدارترین کافه‌ها و رستوران‌های این شهر می‌پردازیم.


1ـ رستوران شهرزاد

معروف‌ترین، محبوب‌ترین و یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر تاریخی اصفهان، رستوران شهرزاد است که میان گردشگران شهرت زیادی دارد. رستوران شهرزاد منوی غذایی بسیار متنوعی دارد. از غذاهای ایرانی و سنتی گرفته تا انواع غذاهای دریایی و فرنگی در منوی این رستوران پیدا می‌شود. رستوران شهرزاد علاوه بر غذاهای پرطرفداری مانند کوبیده، جوجه‌کباب، استیک، شنیسل، ته‌چین و خورش ماست، منوی ویژه‌ای به نام برنامه‌ی قلب سالم دارد که شامل غذاهای بدون روغن برای سالمندان است. فضای داخلی رستوران شهرزاد با کاشیکاری‌ها و با نقاشی‌های دوران قاجاز تزیین شده و از سال 1346 تا به حال محلی بسیار دلنشین برای گردشگران داخلی و خارجی یه حساب می‌آید.در سفر به اصفهان حتما طعم لذیذ غذاهای این رستوران را بچشید.

نشانی: اصفهان ـ خیابان عباس‌آباد

تلفن: ۰۳۱۳۲۲۰۴۴۹۰


2ـ بریانی اعظم

برای توریست‌های اصفهان بهترین جا برای سفارش بریان اصل اصفهانی بریانی اعظم است. این رستوران شهرت زیادی دارد و بزرگ‌ترین و باسابقه‎‌ترین مرکز طبخ بریان در شهر تاریخی اصفهان است که قدمت آن به سال 1295 برمی‌گردد و به دلیل وسعت زیادش اعظم نامگذاری شده. بریانی اعظم 4 شعبه دارد و دسترسی به آن برای گردشگرها و تورهای مسافرتی آسان است.

نشانی:

شعبه‌ی 1: اصفهان ـ دروازه دولت ـ ابتدای چهارباغ پایین

تلفن: 03132202070

ساعت کار: 15:30 ـ 11:30

شعبه‌ی 2: اصفهان ـ خیابان مسجد سید ـ جنب اداره‌ی پست

تلفن: 03133383070

ساعت کار: 15:30 ـ 11:30

شعبه‌ی 3: اصفهان ـ خیابان کمال اسماعیل ـ جنب پمپ بنزین

تلفن: 03132125730

شعبه‌ی 4: اصفهان ـ خیابان چهارباغ بالا ـ چهارراه نظر ـ جنب پمپ بنزین

تلفن: 03136280939

ساعت کار: 15:30 ـ 11:30

3ـ رستوران آرک

رستوران آرک از لوکس‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های شهر توریستی اصفهان است. این رستوران سنتی در خیابان جلفا و نزدیک کلیسای تاریخی وانک قرار گرفته و به دلیل موقعیت جغرافیایی و همچنین حیاط بزرگی که دارد از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین رستوران‌های اصفهان است که بسیار هم مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته. منوی رستوران آرک شامل انواع غذاهای سنتی ایرانی، غذاهای مدیترانه‌ای و غذاهای گیاهی است که بسته به ذائقه‌ی گردشگر تنظیم شده است.

نشانی: اصفهان ـ خیابان جلفا ـ کوچه‌ی کلیسای وانک

تلفن: ۰۳۱3۶۲۹۰۹۲۰


4ـ رستوران جارچی باشی

رستوران جارچی‌باشی یکی از خاص‌ترین رستوران‌های شهر اصفهان است. این رستوران در یک حمام تاریخی با قدمت 400 سال بنا شده و گردشگر در حین غذا خوردن مجذوب کاشی‌کاری‎‌های فیروزه‌ای و فواره‌های آب داخل آن می‌شود. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای سنتی ایرانی و اصیل اصفهان است. برخی از شب‌ها در رستوران جارچی باشی موسیقی زنده اجرا می‌شود.

نشانی: اصفهان ـ خیابان سپه ـ خیابان حکیم ـ کوچه‌ی هفتم (کوچه باغ قلندرها) ـ مجموعه‌ی تاریخی اقامتی ملک سلطان جارچی باشی

تلفن: ۰۳۱3۲۲۰۷۴۱۸

5ـ رستوران خوان‌گستر

رستوران‌های خوان‌گستر از معروف‌ترین رستوران‌های شهر تاریخی اصفهان است. این رستوران‌‌ها دکوراسیونی شیک، فضایی دلپذیر و منویی متنوع دارند. بخشی از این رستوران‌ها به صورت سرویس است و منویی بسیار متنوع از انواع سالادها و غذاهای غیرگوشتی برای گردشگران گیاهخوار دارد. این مجموعه لاکچری دارای دو شعبه در سیتی‌سنتر و خیابان جلفا است.

نشانی:

شعبه‌ی اصلی: اصفهان ـ بزرگراه شهید دستجردی ـ سیتی‌سنتر ـ طبقه‌ی سوم

تلفن: 03136550025

شعبه‌ی دوم: اصفهان ـ خیابان جلفا ـ کوچه‌ی کلیسای وانک ـ جنب کلیسای وانک

تلفن: 03136278989


6ـ کافه رستوران هرمس

کافه رستوران ایتالیایی هرمس شیک‌ترین فست‌فود در شهر اصفهان است که پیتزاها و استیک‌های لذیذی دارد. هرمس رستورانی شیک و مبله است که شعبه‌ی اصلی آن در منطقه‌ی جلفا و کوچه‌ی کلیسای وانک قرار گرفته و همین موضوع باعث استقبال بیشتر گردشگران و توریست‌ها به آن شده است. این کافه رستوران سه شعبه دارد.با رزرو تور اصفهان میتوانید از جاذبه های گردشگری اصفهان لذت ببرید و طعم لذیذ غذاهای اصفهان را بچشید.

نشانی:

شعبه‌ی اول: نشانی: اصفهان، خیابان نظرمیانی، کوچه‌ی کلیسای وانک

تلفن: 0313555555

شعبه‌ی دوم: اصفهان ـ سیتی‌سنتر ـ طبقه‌ی اول

شعبه‌ی سوم: اصفهان ـ خیابان میر چهارراه آب

تلفن: 03136611151


7ـ فست‌فود آرابو

آرابو مشهورترین فست‌فود در شهر اصفهان است که در منطقه‌ی ارمنی‌نشین شهر تاریخی اصفهان قرار گرفته. این فست‌فودی فضای کوچکی دارد اما محبوب‌ترین فست‌فودی اصفهان است و خوشمزه‌ترین ساندویچ‌ها را دارد. به همین دلیل همیشه صف طولانی‌ای از گردشگر جلوی آن قرار دارد.

نشانی: اصفهان ـ خیابان حکیم نظامی ـ خیابان نظرمیانی ـ کوچه‌ی کلیسای وانک

تلفن: 03136276325


کافه‌رستوران سنتی آزادگان (چاه حاج میرزا)

کافه‌رستوران آزادگان یا همان قهوه‌خانه‌ی حاج‌میرزا یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان است که در زمان صفویان ساخته شده. فضای این سرای پر از عتیقه همیشه سرشار از گردشگر داخلی و خارجی است و معروف‌ترین خوراکی آن دوغ و گوشفیل مخصوص اصفهانی است. 

نشانی: اصفهان ـ میدان امام ـ به سمت سردر قسصریه ـ سرای حاج‌میرزا

تلفن: ۳۲۲۱۱۲۲۵۰۳۱


9ـ شربت‌خانه‌ی فیروز

شربت‌خانه‌ی فیروز در محله‌ی جلفای اصفهان به زیباترین کافه‌ی ایران معروف است. نقاشی‌های سنتی، میز و صندلی‌های چوبی، ظروف آنتیک و پخش موسیقی زنده از این شربت‌خانه محیطی فراموش‌نشدنی برای گردشگر ساخته است. شربت‌ها، بستنی‌ها و کیک‌های فیروز بسیار لذیذ و معروف هستند. شربت‌خانه‌ی فیروز یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان است که توریست‌ها علاقه‌ی زیادی به عکاسی در آن دارند.

نشانی: اصفهان ـ خیابان جلفا ـ جنب کلیسای وانک


10ـ کافه رادیو

کافه رادیو معروف‌ترین، شیک‌ترین و توریستی‌ترین کافه‌ی شهر اصفهان است. محیطی مدرن و دلنشین و قهوه‌ها و چای‌های درجه‌یکی دارد. یک‌بار نشستن در کافه رادیو و نوشیدن قهوه یا چای و کمی مطالعه یا گپ‌وگفت برای هر گردشگری در اصفهان واجب است. کافه رادیو سه شعبه در شهر اصفهان دارد.

کافه رادیوی سپاهان

تلفن: 03132245089

کافه رادیوی سعدی

تلفن: 03132217761

کافه رادیوی استانداری

تلفن: 03132231388


علاوه بر کافه‌ها و رستوران‌‌های بالا شهر تاریخی اصفهان محیط‌های دلنشین و متنوعی دارد که تجربه‌ی آن‌ها سفرهایی به یاد ماندنی برای گردشگران به وجود می‌آورد. برای رزرو تورهای داخلی و ایرانگردی با مهرآباد گشت در تماس باشید.




تور های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر