پارک ملی ساوو شرق کنیا

پارک ملی ساوو شرق کنیا

پارک ملی ساوو شرق کنیا بزرگترین پارک ملی و جاذبه‌های گردشگری کنیاست که شما از نزدیک میتوانید حیات وحش را ببینید.پارک ساوو شرق از ناشناخته‌ترین پارک‌های حیات وحش کنیاست اما ارزش چند بار دیدن را دارد.البته قبل از آنکه برای سفر خود برنامه بریزید ویزای کنیا را دریافت نمایید.

پارک ملی ساوو شرق ۴٪ از کنیا را پوشش می‌دهد.فضای باز گسترده آن بسیار جذاب است. بیابان عظیم و نیمه خشک محل زندگی بیشتر حیوانات سافاری است .این پارک در ناحیه تائیتا-تاوتا در استان ساحلی کنیا قرار گرفته است. پارک به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده که توسط راه‌آهن از هم جدا می‌شوند.

حیات وحش پارک ملی ساوو شرق

فیل‌های قرمز، شیرها ، کفتارها ، پلنگ ها ، سیاهگوش های استپی ، کودو ، هورنوک ، اریکس. تمساح ها و hippos در دریاچه ها زندگی می کنند.

فیل‌های قرمز پارک ساوو شرق

فیل‌های قرمز که در پارک ملی تساوو در شرق کنیا یافت می‌شوند، رنگ عجیب پوست خود را مدیون خاک سرخ رنگ منطقه هستند. زمانیکه فیل‎ها حمام گِل می‎‌گیرند، خاک سرخ روی پوستشان باقی می‌ماند و آنها سرخ رنگ دیده می‌شوند.

بهترین زمان برای مشاهده حیات وحش ساوو شرقی

این پارک در تمام طول سال قابل بازدید است ، اما بهترین زمان برای مشاهده حیات وحش از ژوئن تا اکتبر است .در این فصل ، پوشش گیاهی نازک‌تر است و حیوانات در اطراف آب یافت می‌شوند.

چشم انداز پارک ملی ساوو شرق کنیا

 درختان نخل ، درختان تمساح و نی‌ها در اطراف دریاچه‌ها رشد می‌کنند. علفزارهای بوته‌ای و درختچه‌های نیمه خشک در این پارک به وفور یافت می‌شود. رودخانه گالانا یکی از ویژگی‌های اصلی این پارک است و جنگل‌های رودخانه‌ای حاشیه آن را در بر گرفته‌اند. یکی دیگر از برجسته‌ترین منظره‌ها ، سنگ موداندا ، سازه‌ای برجسته و کوارتزیتی (سنگ سخت و دگرگونی) است.

آب و هوای پارک ملی ساوو شرقی

آب و هوای این پارک گرم و خشک است. دمای متوسط در طول روز بین ۳۱ درجه سانتیگراد و شب هنگام ۲۰ درجه سانتیگراد در نوسان است. در ماه آپریل تا نوامبر باران‌های طولانی‌ای میبارد.که این باران‌ها به صورت رگباری کوتاه و شدید است.

اسکان در پارک ملی ساوو کنیا

در این پارک اردوگاه‌های فراوانی هست که می‌توانید بین یک خانه مسکونی پنج ستاره و یک اردوگاه چادر معتدل ، جایی را انتخاب کنید که در هر حال ، اماکن راحت خواب ، غذای گرم ، برق ، دوش ، و غیره وجود دارد. که اغلب آنها ایمن هستند.

در این مقاله شما را با پارک ملی ساوو شرق در کنیا آشنا کردیم همچنین اگر شما سوالی درباره ویزای کنیا ، تور کنیا و جاذبه‌های گزدشگری کنیا داشتید حتما با کارشاسان مجرب مهرآباد گشت تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید و سفری بذتبخش را تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر