غذاهای معروف در کنیا

غذاهای معروف در کنیا

اگر دفعه اولتان است که به کنیا می‌روید و تا بحال به آن سفر نکرده‌اید،حتما باید به فکر خوردن غذا باشید.زیرا هر کشور و شهری غذاهای منحصر به فرد خود را دارد که ممکن است با ذائقه شما جور نیاید پس بهتر است قبل از آنکه تور کنیا را رزرو کنید با غذاهای معروف در کنیا آشنا شوید تا دچار سردرگمی نشوید.به همین خاطر ما در این مقاله معروف‌ترین غذاهای کنیا را به شما معرفی می‌کنیم،پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

غذا اوگالی: خوراک ذرت سفید

اوگالی معروف‌ترین و پرطرفدارترین غذا در کنیا است. برای تهیه این غذا ابتدا آب را می‌جوشانند سپس آرد ذرت سفید را به آن اضافه می‌کنند و در انتها چیزی شبیه به فرنی درست می‌شود که آنرا در انواع خورشت میریزند و میخورند.

غذا کنیایی سوکاما ویکی: برگ سبزیجات، گوجه فرنگی و پیاز

سوکاما دومین غذای معروف کنیا است که از ترکیب برگ‌های سبز سوکاما،روغن سبزیجات،پیاز و گوجه فرنگی است.اغلب مردم کنیا این غذا را با اوگالی سرو می‌کنند که در تمام طول سال با قیمت پایین یافت می‌شود.

غذا گیتری: لوبیا قرمز، ذرت

این غذا از ترکیب لوبیا قرمز و ذرت می‌باشد که درون ظروف سفالی بر روی آتش طبخ می‌شودوتنها ادویه‌ای که به این غذا اضافه می‌کنند نمک است.همراه با این غذا پیاز هم سرو می‌شود.

غذای نیاما کوما: گوشت بز یا بره

پیشنهاد ما به تویستانی که تور کنیا را رزرو می‌کنند این است که حتما این غذا را امتحان کنند.نیاما کوما غذای محلی مردم ماسای مارا است.گوشت تازه بز یا بره را برروی آتش کباب می‌کنند و همراه با یک نوشیدنی خنک سرو می‌کنند و از جمله غذاهای لذیذ کنیا است.

غذای محلی موکیمو: سیب زمینی، برگ کدو تنبل، ذرت سفید و نخود

این غذا از ترکیب سیب زمینی،برگ کدو تنبل،ذرت سفید و نخود تهیه می‌شود که در ابتدا این مواد را له می‌کنند و بعد ترکیب می‌کنند.این غذا در میمهمان‌ها و مراسم‌های عروسی و جشن‌های مردم کنیا سرو می‌شود و از جمله غذاهای قدیمی کنیایی‌هاست.

غذای محلی اومنای سوخاری: ماهی، گوجه فرنگی، پیاز و فلفل قرمز

اومنای سوخاری از جمله غذاهای پرطرفدار سواحل دریاچه ویکتوریاست.برای تهیه این غذا ابتدا ماهی را از دریاچه صید می‌کنند سپس آبپز و در نهایت سرخ می‌کنند و با گوجه فرنگی،پیاز و فلفل قرمز ترکیب می‌کنند.

غذای لذیذ موتارا به همراه کاچومباری: سوسیس آفریقایی

موتارا از جمله غذاهای پرطرفدار مردم کوکویو کنیا است.این غذا از ترکیب روده بزرگ گاو و یا بز که درون روده گوشت تکه تکه شده و ادویه‌های مختلف قرار می‌دهند و سپس روی آتش می‌گذارند تا کاملا پخته شود.

پلو: برنج، پیاز، گوجه فرنگی، سیر و برنج ماسالا

این غذا در بین مردم کنیا بسیار پرطرفدار است که اغلب در جشنواره‌ها و فستیوال‌ها این غذا طبخ می‌گردد.برای تهیه‌ی این غذا ابتدا ادویه‌جات را چاشنی برنج کرده، سپس با گوشت گاو یا مرغ معطر و انواع سبزی‌جات می‌پزند. طعم این غذا فوق‌العاده است.

ما در این مقاله درباره غذاهای معروف در کنیا با شما صحبت کردیم تا در سفرتان به این کشور دچار سردرگمی نشوید.همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره تور کنیا ، ویزای کنیا و جاذبه‌های گردشگری کنیا داشتید حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر