1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. چطور از فرودگاه باکو به مرکزشهر بروم؟

چطور از فرودگاه باکو به مرکزشهر بروم؟

چطور از فرودگاه باکو به مرکزشهر بروم؟

چطور از فرودگاه باکو به مرکزشهر بروم؟

باکو، پایتخت کشور آذربایجان و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان بوده است. برای سفر به باکو احیتاج به دریافت تور باکو و ویزای آن دارید،این شهر به دلیل نزدیکی به ایران، هزینه پایین سفر و جاذبه‌های گردشگری فراوانی که دارد یکی از اولویت‌های اول ایرانی‌ها برای سفر خارجی به حساب می‌رود. اگر شما تور باکو را برای سفرتان رزورو کرده‌اید دیگر نگران حمل و نقل نباشید، چون معمولا این خدمات به شما ارائه می‌شود. اما اگر دوست دارید به صورت انفرادی به باکو سفر کنید و بلیت هواپیما و هتل را خودتان رزرو کرده‌اید احتمالا این سوال که چطور از فرودگاه باکو به مرکزشهر بروم؟ برای‌تان پیش امده است. در این مطلب قصد داریم در مورد چطور از فرودگاه باکو به مرکزشهر بروم؟ با شما صحبت کنیم تا از این اطلاعات بتوانید به راحتی خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. با ما همراه باشید.

فرودگاه بین المللی باکو

فرودگاه بین المللی حیدر علی اف که به فرودگاه باکو معروف است، در ۲۵ کیلومتری باکو قرار دارد. خطوط هواپیمایی مشهوری مانند ایرفلوت ، آسترین ایرلاینز، آذربایجان ایرلاینز، ترکیش، لوفت هانزا و قطر پروازهای منظمی به این فرودگاه دارند. علاوه بر ایرلاین‌های خارجی، ایران ایر هم دو روز در هفته از تهران به مقصد باکو پرواز دارد. پس اگر قصد سفر به باکو و آذربایجان را دارید برای خرید بلیت هواپیما ،گزینه‌های فراوانی روبرو هستید. اما یکی از مواردی که در سفر به باکو، اهمیت دارد رفتن از فرودگاه باکو به مرکز شهر آن است. اگر در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید می توانید با توجه به هزینه و بودجه سفر و مدت زمانی که در اختیار دارید بهترین راه را انتخاب نمایید.

اتوبوس فرودگاه باکو

اتوبوس‌های موجود در فرودگاه ،دسترسی راحتی را به مرکز شهر باکو فراهم می‌کند. این سرویس ایرو اکسپرس نام دارد و به صورت شبانه روزی فعال است. این اتوبوس در روز هر ۳۰ دقیقه یکبار و در شب هر ۱ ساعت یکبار از فرودگاه باکو به مرکز شهر باکو حرکت می‌کند. آخرین ایستگاه اتوبوس اکسپرس ایستگاه مترو ،۲۸ می، است که در شمال شرقی شهر و نزدیک به ایستگاه قطار مرکزی شهر باکو قرار دارد. از آنجا و با دسترسی به مترو می‌توانید به جاهای مختلف شهر بروید. مترو باکو دارای چهار خط است که تمام شهر را پوشش می‌دهد. ایستگاه مترو ۲۸ می در یک ساختمان قدیمی قرار دارد و به ۳ خط مترو وصل است. اصلی‌ترین ایستگاه‌های مترو باکو ۲ ایستگاه ساحیل و شهر قدیم هستند.

بلیت اتوبوس‌های فرودگاه باکو را می‌توانید از دستگاه‌های فروش بلیت در ایستگاه‌های اتوبوس یا از راننده اتوبوس تهیه کنید. البته اگر در طول سفر قرار است زیاد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید بهتر است باکو کارت بخرید،  با این کارت کرایه اتوبوس اکسپرس و مترو را کمی کمتر می‌توانید پرداخت کنید و در بودجه و هزینه سفر صرفه جویی کنید.

مدت زمان رسیدن از فرودگاه به مرکز شهر باکو با اتوبوس‌های فرودگاه،حدود ۴۰ دقیقه می‌باشد.

تاکسی‌های فرودگاه باکو

اگر شما وسایل زیادی را با خود به سفر آورده‌اید و یا خسته هستید و علاقه‌ای به سوار شدن به اتوبوس ندارید و می خواهید سریع به مقصد و هتل خود برسید بهتر است بجای استفاده از اتوبوس از تاکسی‌های موجود در فرودگاه استفاده کنید،این تاکسی‌ها به صورت شبانه‌روزی در فرودگاه هستند و خیلی راحت شما را به هتل و یا محل اقامتتان می‌رسانند.کرایه تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر حداقل از ۲۵ منات شروع می شود و ممکن است تا ۶۰ منات هم برسد.

نکته‌ی مهم اینست که تنها یک شرکت به طور رسمی اجازه فعالیت در فرودگاه باکو را دارد، اما تاکسی‌های دیگری را خواهید دید که در محوطه فرودگاه حضور دارند. پلیس فرودگاه گاهی آن‌ها را از فرودگاه بیرون می‌کند، اما باز هم ممکن است با تاکسی‌های زیادی روبرو شوید که اگر حواستان نباشد کرایه‌های زیادی از شما خواهند گرفت. اکثر تاکسی‌هایی با رنگ بنفش دارای تاکسیمتر هستند اما ممکن است از آن استفاده نکنند. بنابراین یا راننده را وادار کنید تاکسیمتر را روشن کند یا آنکه از قبل در مورد قیمت به توافق برسید،تا دچار مشکلی نشوید.

اتوبوس‌های شهری باکو

همچنین برای رسیدن به پاسخ سوال چطور از فرودگاه باکو به مرکزشهر بروم؟ ،می توانید از اتوبوس‌های شهری باکو هم استفاده نمایید.در حقیقت، تا قبل از راه اندازی سرویس ایرو اکسپرس فرودگاه، اتوبوس شهری تنها گزینه ارزان حمل و نقل از فرودگاه باکو به مرکز شهر به شمار می‌رفت. با استفاده از خط اتوبوس با شماره ۱۱۶ می‌توانید به راحتی به مرکز شهر باکو بروید. این اتوبوس‌ها از ساعت ۷ صبح الی ۱۱ شب فعال هستند. مسیر فرودگاه باکو تا مرکز شهر ۲۵ کیلومتر است و این اتوبوس‌ها این مسیر را در زمان تقریبی ۳۰ دقیقه طی می‌کنند. کرایه این اتوبوس‌ها را باید نقدی به راننده بدهید.

اگر وسایل سفرتان کم است، آدرس هتل و مقصدتان را بلدید و نگران گم شدن در شهر نیستید یک راه ارزان تر و کمی سخت‌تر هم دارید.  با تاکسی می‌توانید با پرداخت حدود ۵ منات به ایستگاه مترو کوروغلو بروید. سپس از آنجا ۴ تا ۶ ایستگاه تا مرکز شهر فاصله دارید و می توانید با توجه به آدرس مقصدتان در یکی از این ایستگاه‌های مترو پیاده شوید.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره چطور از فرودگاه باکو به مرکزشهر بروم؟ با شما صحبت کردیم و انواع راه‌هایی که بتوانید از فرودگاه باکو به مرکز شهر بروید را به شما معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره تور باکو،ویزا و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری لذت‌بخش و خوبی را با ما تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر