سفر زمینی به باکو

سفر زمینی به باکو

باکو از جمله شهرهایی است که نزدیک ایران است و یک مقصد جذاب برای انتخاب سفرهای زمینی است.

شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان است،برای سفر به آن می‌توان از راه‌های هواپیما،قطار،اتوبوس و یا حتی سفر زمینی انتخاب کرد،به همین خاطر در این مقاله از مهرآباد گشت قصد داریم درباره سفر زمینی به باکو با شما صحبت کنیم،تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع راه‌های سفر زمینی به باکو

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که به دنبال مقصدی خاص، نزدیک و راحت برای سفر می‌گردند و در حال بررسی مقصدهای مختلف هستند. اگر شهر باکو در بین انتخاب‌های شما است و هنوز به اندازه کافی برای سفر به آن قانع نشده‌اید و می‌خواهید تا قبل از این که انواع راه های سفر زمینی به این شهر را مورد بررسی قرار دهید، کمی با پایتخت زیبای آذربایجان ،باکو آشنا شوید، در ابتدا قصد داریم شما را با این شهر جذاب آشنا کنیم.

 باکو یکی از زیباترین شهرهای آسیا است. این شهر به عنوان اولین و پرجمعیت‌ترین شهر آذربایجان محسوب می‌شود. در واقع معنای لغوی این شهر در زبان ترکی ارتباز مستقیمی با یکی از خواص این شهر دارد.

در واقع باکو در زبان ترکی به معنای شهری است که باد در آن زیاد می‌وزد. باکو از زمانی شهری مهم و مشهور در جهان شد که در آن یک میدان نفتی بسیار مهم یافت شد.

آب و هوای باکو

از آنجایی که باکو در ساحل غربی دریای خزر قرار دارد، تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی خیلی سرد است و می‌توان گفت که فصل هایی مانند بهار و پاییز در این شهر دارای آب و هوایی دلنشین می‌باشند.

 از لحاظ تاریخی هم شبیه به تاریخ ایران خودمان است.به هر حال، منابع تاریخی می‌گویند که باکو برای اولین بار در قرن شش میلادی به وجود آمده است. تاریخ این شهر بسیار پر فراز و نشیب است و روزهای جالبی را به این شهر و سرزمینش نشان داده است. اما در آن جایی این شهر داستانش جالب می شود که در طی جنگ های روسیه و ایران، در کل این کشور در طی عهدنامه‌ی ترکمانچای و گلستان از ایران جدا شد و به دست روس‌ها افتاد و از آن زمان تاریخش دیگر از ایران به صورت جداگانه رقم خورد.

بهترین راه سفر به باکو ،استفاده از هواپیما است. چیزی که مشخص است که با استفاده از هواپیما در زمان کم به مقصد خود با امنیت و سلامت خواهید رسید .

مدارک مورد نیاز برای سفر زمینی به باکو

نکته‌ی بسیار مهم ،حتما قبل از هر چیزی، ویزای باکو را دریافت نمایید.

برای دریافت ویزای باکو هم می‌توانید در تهران و هم در تبریز به سفارت و کنسولگری آذربایجان مراجعه کنید.

گذرنامه خود را با حداقل ۶ ماه اعتبار ، حتما در طول سفر خود به باکو همراه داشته باشید.

سفر زمینی به باکو با ماشین شخصی 

یکی از راه های سفر زمینی به باکو استفاده از ماشین شخصی خود است که از این راه هم سفر به باکو مقدور می‌باشد. برای سفر با ماشین شخصی به باکو باید از مرز دو شهر بیله سوار و آستارا اقدام نمایید.

اگر از طریق مرز آستارا اقدام کنید، تا باکو در حدود ۳۰۰ کیلومتر برای شما با ماشین شخصی راه هست و اگر هم از طریق مرز بیله سوار اقدام کنید تا ۲۰۰ کیلومتر راه در پیش رو دارید.

توجه داشته باشید که:

در مرز آستارا که مهم ترین و پر رفت و آمد ترین راه بین ایران و کشور آذربایجان است، می توانید ۲۴ ساعت تردد نمایید.

مرز بیله سوار هم در استان اردبیل قرار دارد و آن هم به صورت ۲۴ ساعت و شبانه روزی باز است.

لازم است بدانید از هر راهی که برای سفر زمینی به باکو انتخاب کرده‌اید، بهترین کار این است که برای ارتباط گیری با مردم محلی آذربایجان، اگر زبان ترکی بلد نیستید، حتما چند کلمه ترکی آن هم با تلفظ دقیقشان را یاد بگیرید. در واقع برای راه افتادن کارهایتان و بهتر ارتباط گیری مردم باکو دیگر شهرهای این کشور آذری زبان با شما، کمی زبان ترکی را یاد بگیرید.

اگر که می‌خواهید از طریق زمینی و با ماشین به باکو سفر کنید به یاد داشته باشید که لازم است که:

  • همراه داشتن گواهینامه‌ی بین المللی
  • داشتن پلاک بین المللی
  • برگه‌ی عوارض خروج از ایران از مرز بین المللی زمینی
  • داشتن مجوز خروج ماشین از کشور
  • الزام داشتن بیمه‌ی ۱۰ روزه‌ی ماشین

را داشته باشید.

سفر زمینی به باکو با اتوبوس

برای سفر زمینی به باکو آن هم از طریق اتوبوس شما باز هم به همان مدارکی که در بالا گفتیم نیاز دارید ولی تنها فرقش با سفر با ماشین شخصی این است که دیگر احتیاج به داشتن گواهینامه‌ی بین المللی و یا مجوز خروج ماشین از کشور و هر آن چه که بالاتر برای ماشین نیاز دارید را دیگر لازم ندارید. معمولا مسیرهای سفر با اتوبوس به باکو از تهران هستند. در واقع مسیرهای حرکت از تهران به سمت باکو است و از مسیر اتوبان‌های تهران به قزوین و قزوین به رشت و رشت به آستارا است.

فاصله تهران تا آستارا ۴۹۸ کیلومتر است،که با ماشین یا اتوبوس چیزی حدود ۶ ساعت و نیم است.همچنین فاصله آستارا تا باکو ۳۱۶ کیلومتر است که با ماشین یا اتوبوس چیزی حدود ۳ ساعت طول می‌کشد.البته برای رد شدن از مرز کمی معطل خواهید شد.

نکات مهم در سفر زمینی به باکو

در طول این سفر حداقل برای یک بار هم که شده اتوبوس شما برای استراحت و نهار وامیستد.

خوبی سفر زمینی به باکو چه با ماشین و چه با اتوبوس این است که مسیری که شما از آن می‌گذرید هم از لحاظ زیبایی و چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبا است و هم جاذبه های تاریخی و مختلف و متنوعی مانند بی بی هیبت را مشاهده خواهید کرد.

دومین نکته‌ مهم این است برای انتخاب تور زمینی به باکو،تحقیق کنید و بهترین تور زمینی به باکو را پیدا کنید.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره سفر زمینی به باکو با شما صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای باکو،تور و جاذبه‌های گردشگری ان داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تمسا بگیرید تا سفری خوب و بدون خستگی را تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر