سفر ۳روزه به باکو

سفر ۳روزه به باکو

اگر قصد سفر به یکی از کشورهای همسایه ایران را دارید، ما به شما سفر به باکو در ۳ روز را پیشنهاد می‌دهیم. اگر به شمال غربی کشورمان نگاه کنید، کشور آذربایجان وجود دارد. باکو به خاطر نزدیک بودن به دریای خزر و هم مرز بودن با کشورمان، یکی از گزینه‌های عالی برای سفر به آن است. افراد زیادی را در این شهر می‌بینید که به زبان فارسی صحبت می‌کنند و همچنین آشنایی زبان مردم باکو با زبان فارسی و همچنین ترکی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر به آن باشدبا ما همراه باشید تا سفر ۳روزه به باکو را با هم مرور کنیم:

روز اول:وارد شدن به باکو و دیدن محله‌های شهر

بعد از پروازی حدود ۱:۲۵ دقیقه وارد فرودگاه حیدر علی اف باکو می‌شوید و این آغاز سفرتان است. علاوه بر هواپیما، به صورت زمینی و با عبور از مرز هم می‌توانید خود را به باکو رسانده و از جاذبه های بین راه هم دیدن نمایید. از فرودگاه حیدر علی اف سوار اتوبوس‌های فرودگاه شوید و در ایستگاه ۲۸ می پیاده شوید. اتوبوس‌های تندرو هر ۳۰ دقیقه از ایستگاه فرودگاه به سمت شهر می‌روند. همچنین اگر تعداد شما کمتر از ۵ نفر بود می‌توانید با تاکسی های مشکی فرودگاه به سمت هتل خود حرکت کنید. حتما قبل از گرفتن تاکسی با راننده بر سر قیمت صحبت کنید و به توافق برسید.

با توجه به اینکه چه زمانی وارد این شهر شدید، می توانید بین سفارش غذا و یا دیدن جاذبه‌های گردشگری باکو یکی را انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما این است که بعد از گذاشتن وسایلتان در هتل اول به دیدن جاذبه‌های اطراف هتل بروید و در همان جا در رستوران‌های اطرافتان، غذا سفارش دهید. به دلیل فاصله کم پرواز تا باکو، مطمعنا خسته نخواهید بود و بهتر است که روز اول خود را در سفر به باکو از دست ندهید. به دیدن شهر ایچری شهر که شهری قدیمی مربوط به قرن ۱۶ میلادی است بروید و از برج میدان ، کاخ شیروان شاه و قلعه آن دیدن نمایید. در بین دیوارها و برج‌های قلعه قدم بزنید.

بعد از خوردن ناهار و دیدن جاذبه‌هایی که در بالا گفتیم، به دیدن خیابان معروف باکو که بسیار زیباست بروید. به سمت کوچه مارتیرز  و شعله‌های ابدی در شهر تاکسی بگیرید. همچنین کروز دریای خزر را سوار شوید و چراغ‌های شهر و ساختمان‌های زیبای آن را در بعد از ظهر ببینید و لذت ببرید.

بعد از آن به خیابان نظامی بروید و همزمان با خرید سوغاتی از دیدن بناهای قرن ۱۹ این شهر در سفر ۳روزه به باکو لذت ببرید. از برج های شعله در روز و هم در شب عکاسی کنید. در آخر اگر وقت داشتید در مرکز توریستی حیدر علی اف قدم بزنید.

روز دوم: بازدید از آتشگاه و کوه‌های برنینگ 

آذربایجان کشوری است که قدمتی تاریخی و قوی مربوط به آتش و اولین زرتشتیان در دنیا دارد. کوه های برنینگ  در یانار داگ و برج‌های فلیم  مدرن نمادهایی از این موضوع هستند. روز دوم از سفر ۳روزه به باکو خود را به کشف تاریخچه آتش در آذربایجان بپردازید. کوه‌های برنینگ مترو یا اتوبوس وجود دارد که شما را با هزینه بلیطی کمتر از ۳ دلار به آن می‌رسانند.

روز دوم به آتشگاه و یانار داگ در کوه‌های برنینگ بروید. تاریخ آتشگاه به هزاران سال قبل بر می‌گردد اما بنایی که امروزه در این محل می‌بینید، در حدود ۵۰۰ سال پیش ساخته شده است. اتوبوس شماره ۱۸۴ را از ایستگاه مترو کروگلو سوار شده و برای برگشت هم از آتشگاه به همین ایستگاه برگردید. برای برگشت به مرکز شهر باکو اتوبوس شماره ۲۱۷ را سوار شوید.

این کوه همیشه چه در برف و بوران و چه در باران روشن بوده و می‌سوزد. گازهای احتراقی که از اعماق زمین به سطح می‌رسند، در اینجا شعله ور می‌شوند.

روز سوم: رفتن به گنجه

گنجه از شهرهای آذربایجان است که قدمت آن مربوط به قرن ۶ میلادی برمی‌گردد و محل تولد شاعر معروف فارسی در قرن ۱۲ ام، نظامی گنجوی است. اگر به دنبال دیدن آذربایجان قدیم با حال و هوایی قبل از کشف نفت دارید، این شهر بهترین انتخاب است. در سفر به گنجه حدود ۴:۳۰ ساعت راه خواهید داشت. بعد از رسیدن به شهر گنجه، به میدان مرکزی نزدیک خیابان آتاتورک بروید و ناهار سفارش دهید. کل امروز را به دیدن جاذبه‌های شهر مانند باتل هاوس ، یادبود نظامی گنجوی، مسجد تاریخی شاه عباس و موزه مردم شناسی و تاریخ در اطرافتان بروید. برای دیدن تمام این جاذبه‌ها ۴ ساعت زمان کافی می‌باشد.

اگر با ماشین برنامه سفر ۳روزه به باکو را چیده‌اید که از همان شهر گنجه خود را به مرز ایران آذربایجان رسانده و سفر خود را به پایان برسانید. اگر غیر از این است. به باکو برگردید و به فرودگاه حیدر علی اف بروید.

ما در این مقاله سفر ۳روزه به باکو را به شما معرفی کردیم و گفتیم که در ۳ روزی که در باکو هستید به کدام جاذبه‌های مهم آن سر بزنید و از آنها دیدن نمایید،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره تور زمین به باکو،تور باکو ،ویزا و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان محرب ما تماس بگیرید تا سفری لذت‌بخش را با ما تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر