سفر به باکو

باکو،پایتخت آذربایجان است و بعد از استانبول یکی از محبوب ترین مقاصر برای گردشگران است.نام این شهر از دو قسمت باد و کوبه تشکیل شده است که به معنای مکانی است که باد زیادی می وزد .

باکو در ابتدا جزیی از امپراتوری ایران بوده و به همین تاریخ در این شهر نشانه هایی از تاریخ ایران را می توان دید.اگر قصد سفر به باکو را دارید و تور باکو را رزرو کرده اید به شما پیشنهاد میکنیم حتما این مقاله را مطالعه کنید تا سفر لذت بخشی را تجربه کنید.

باکو کجاست؟

باکو در سواحل غربی دریای خزر و شبه جزیره آب شوران واقع شده است.باکو یکی از نفت خیز ترین مناطق جهان است و همین عامل باعث شهرت زیاد این شهر شده است.مساحت باکو تقریبا 285 کیلومتر مربع است . با این مساحت می توان پی برد که باکو یک چهارم مساحت تهران است و تقریبا شهری کوچک به شمار می آید.جمعیت باکو طبق سرشماری سال 2015 تقریبا دو میلیون و 300 هزار نفر بوده.

آب و هوای شهر باکو

باکو یا به طور کلی آذربایجان بخشی از منطقه قفقاز محسوب می شود که آب و هوای بسیار سردی دارد اما به دلیل مجاورت باکو با دریای خزر آب و هوای این شهر نسبت به قفقاز معتدل تر است.به طور کلی باکو زمستان های سرد و تابستان های گرمی دارد.بنابراین بهترین زمان سفر به باکو تعطیلات عید نوروز است.البته اگر در فروردین به باکو سفر کنید احتمالا قیمت تور های به نسبت بقیه ماه ها بیشتر است.بنابراین اگر هم هزینه سفر برای شما مهم است و هم آب و هوای مناسب می توانید ابتدای پاییز(مهر ماه) را برای سفر به باکو انتخاب کنید.در مهر ماه هم آب و هوای باکو معتدل است و هم هزینه سفرتان کاهش می یابد.

اطلاعاتی که باید پیش از سفر به باکو بدانید

زبان رسمی: ترکی آذربایجانی

زبان دوم: روسی

واحد پول: منات (AZN)

لزوم دریافت ویزا: دارد ( البته امکان اخذ ویزای فرودگاهی نیز هست)

دین مردم: جالب است بدانید که 90 درصد مردم آذربایجان مسلمان و شیعه هستند. اما در عین حال آذربایجان یک کشور سکولار است و آزادی مذهبی در آن وجود دارد. یعنی با وجود آنکه اکثریت مردم مسلمان هستند، اما رعایت اصول مذهبی، الزامی و به عنوان یک قانون نیست.

پیش شماره کشور: ۹۹۴+

پیش شماره شهر باکو: ۱۲

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت

اختلاف ساعت باکو با تهران: ۳۰ دقیقه

شماره های ضروری:

پلیس: ۱۰۲

آمبولانس: ۱۰۳

آتش نشانی: ۱۰۱

حوادث گاز: 104

کنسولگری ایران در باکو: 4330361

فرودگاه ها:‌ فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف

سوغات باکو: فرش، مگنت‌های دست ساز برای روی یخچال، روسری، قالیچه، کیف پول، ظروف چینی نقاشی شده، ظروف مسی و انواع صنایع دستی.

هزینه سفر به باکو

یکی دیگر از مسائلی که باید قبل و حین سفر به باکو در نظر داشته باشید، هزینه‌های سفر است. زمانی که هزینه‌های سفر را در نظر گرفته باشید، می‌توانید مدیریت مالی مناسبی انجام دهید و هنگامی که از سفر بازگشتید، احساس نکنید که تمام پس انداز خود را خرج کرده‌اید و سفرتان تبدیل به خاطره‌ای تلخ شود.برای رزرو تور باکو با مناسب ترین نرخ پیشنهادی می توانید از کارشناسان مهرآباد گشت کمک بگیرید و بهترین تور و هتل را طبق بودجه تان رزرو نمایید.

هزینه اقامت در باکو

باکو دارای هتل، هاستل و مسافرخانه های بسیار زیادی است. پس اصلا لازم نیست که نگران یافتن محلی برای اقامت خود باشید. از نظر قیمت، باید گفت که برای اقامت در یک هاستل که اتاق‌های همگانی دارد و شما یک تخت را اجاره می‌کنید، باید چهار دلار بپردازید. این در حالی است که اقامت در اتاق‌های خصوصی هاستل، حدود 30 دلار هزینه دارد.

اما معمولا کسانی که به باکو سفر می‌کنند، قصد اقامت در هاستل را ندارند و ترجیح می‌دهند درون هتل‌های شیک باکو اقامت داشته باشند. هزینه اقامت در یک هتلمناسب در باکو، از شبی 40 دلار آغاز می‌شود. هر چه قدر ستاره هتل بالاتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. برای اقامت در یک هتل چهار ستاره معمولی باید شبی 52 دلار بپردازید و برای اقامت در یک هتل چهار ستاره لوکس، باید شبی 75 دلار کنار بگذارید. البته بالاترین هزینه اقامت در باکو مربوط به هتل‌های پنج ستاره فوق لوکس است که قیمت آن به 290 دلار می‌رسد.

هزینه حمل و نقل در باکو  

با توجه به مطالبی که گفتیم باکو شهر نسبتا کوچکی است و از این رو نیازی نیست در سفرتان به باکو نگران هزینه زیاد حمل و نقل باشید.در شهر باکو می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید مانند: مینی بوس،مترو،قطار برقی و حتی دوچرخه.اگر در سفرتان از این وسایل حمال و نقل استفاده کنید به شدت هزینه های سفرتان کاهش می یابد.این نکته را در نظر داشته باشید در باکو میتوانید از یک کارت مخصوص حمل و نقل به نام باکو کارت استفاده کنید که با خرید آن هزینه های حمل و نقل شما تقریبا نصف خواهد شد.

هزینه خورد و خوراک در باکو

یکی از هزینه‌هایی که باید در سفر در نظر داشته باشید، هزینه خورد و خوراک است. در باکو رستوران‌های زیادی وجود دارند که هر یک منوی خاص با قیمت های متفاوتی را ارائه می‌دهند. خوشبختانه سلیقه غذایی مردم آذربایجان بسیار شبیه به ایرانیان است و اصلا در رستوران‌ها احساس نمی‌کنید که به یک سفر خارجی رفته‌اید.

بهترین رستوران های باکو

  • رستوران آنادولودر باکو

این رستوران جزء رستوران‌های ارزان قیمت و اقتصادی در شهر باکو محسوب می‌شود که انواع غذاهای اروپایی، ترکی و آسیایی را سرو می‌کند. این رستوران 23 سال قدمت دارد و جزء بهترین رستوران‌های باکو به شمار می‌آید.

آدرس: Pushkin St 5 & Rasul Rza St 3/5

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۰۱۲۴۹۸-۸۷-۵۸

  • رستوران ایتالیایی اسکالینی

غذاهای ایتالیایی همواره محبوب و خوشمزه هستند و تقریبا همه ما اکثر غذاهای آنها مثل پیتزا، لازانیا، پنه یا اسپاگتی را دوست داریم.به همین خاطر رستوران ایتالیایی، گزینه مناسبی برای سفرهای خارجی محسوب می‌شود. در این میان، رستوران ایتالیایی اسکالینی یکی از بهترین رستوران‌های باکو است. محیط این رستوران بسیار دوستانه و خانوادگی است و قیمت متعادلی دارد.

آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو ۲ Bakikhanov Str.، Baku AZ۱۰۶۵

  • رستوران پاولز گاردن

رستوران پاولز گاردن همانطور که از نامش مشخص است، فضایی بسیار زیبا دارد و می‌توانید در محیطی آرام و دلنشین غذای خود را نوش جان کنید. این رستوران نیز در بین بهترین رستوران‌های باکو قرار می‌گیرد و قیمت نسبتا معقول و مناسبی دارد.

آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو Zargarpalan Street ،intersection with Rafibayli St

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۵۵۵۲۰۰۰۹۲

سایت: www.pauls-baku.com

  • کافه سیتی

همیشه مسافران به دنبال مکانی برای صرف وعده‌های اصلی غذا نیستند. قطعا شما نیز گاهی ترجیح می‌دهید که یک کافه دنج و زیبا پیدا کنید تا کمی در آن بنشینید و یک دمنوش خوش عطر و یک برش کیک تازه نوش جان کنید. کافه سیتی را می‌توان معروف‌ترین و زیباترین کافه باکو دانست. پس اگر هوس قهوه کردید، بهتر است به این کافه سری بزنید!

آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو Rəşid Behbudov Küçəsi، Bakı، Azerbaijan

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۱۲۵۹۸۸۸۳۳

سایت:www.cafecity.az

  • مک دونالد

اصلا نیازی به معرفی مک دونالد نیست و قطعا همه ما این برند زنجیره‌ای و بین المللی فست فود را می‌شناسیم که همبرگرهای بسیار معروفی دارد. مک دونالد در اکثر شهرها و کشورهای دنیا شعبه دارد و بهترین گزینه برای سفرهای خارجی به حساب می‌آید. کیفیت غذاهای این فست فود بسیار بالاست و قیمتی معقول و اقتصادی دارد. همچنین اکثر افراد عاشق طعم برگرهای این رستوران هستند و زمانی که سلیقه غذایی یک کشور برای شما مناسب نباشد، می‌توانید به مک دونالد پناه ببرید!

آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو ۱۵ Yusif Məmmədəliyev، Bakı، Azerbaijan

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۵۰۳۶۶۱۳۸۵

بهترین هتل های باکو

همانطور که در قسمت‌های قبل خاطر نشان کردیم، در شهر باکو چندین و چند هتل مختلف وجود دارند که همین مساله انتخاب را برای شما دشوار می‌کند. پس در این قسمت قصد داریم تا شما را با بهترین هتل های باکو به پیشنهاد کایت آشنا کنیم.

  • هتل جی دبلیو ماریوت

جی دبلیو ماریوت یکی از لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین هتل‌های باکو محسوب می‌شود که پنج ستاره دارد و اقامتی لوکس و رویایی را برای شما فراهم می‌کند. هر آنچه از امکانات رفاهی و خدماتی لوکس مد نظر شماست، در این هتل وجود دارد، پس اگر به دنبال اقامتی رویایی هستید و به هزینه‌ها اهمیت نمی‌دهید، در این هتل اقامت کنید.

آدرس: ۶۷۴ Azadliq Square, Baku AZ-1010 Azerbaijan

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۱۲۴۹۹۸۸۸۸

سایت: www.marriott.com

  • هتل هیلتون باکو

اگر به کشورهای خارجی سفر کرده باشید، قطعا با نام هتل هیلتون آشنا هستید. هیلتون یکی از معروف‌ترین برندهای زنجیره‌ای هتل در تمام دنیا محسوب می‌شود و در اکثر شهرها و کشورهای معروف و توریستی شعبه دارد و همه مسافران نام این هتل را برابر با خدماتی لوکس و رویایی می‌دانند. هتل هیلتون باکو نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر آنچه از امکانات لوکس انتظار دارید، در این هتل وجود دارد.

آدرس: B AZADLIG AVENUE, BAKU, AZ1000, AZERBAIJAN1

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۱۲۴۶۴۵۰۰۰

سایت: www3.hilton.com

  • هتل فور سیزن باکو

هتل فور سیزن یا همان هتل چهار فصل نیز یکی از برندهای زنجیره‌ای هتل محسوب می‌شود که در اکثر شهرها و کشورهای توریستی دنیا شعبه دارد و آن را باید هم تراز با بهترین هتل‌های دنیا همانند هیلتون دانست. افرادی که قصد انتخابی متفاوت ندارند و ترجیح می‌دهند از تجربه خود استفاده کنند و بهترین‌ها را داشته باشند، در هتل فور سیزن اقامت می‌کنند. زیرا می‌دانند که خدمات فور سیزن در تمامی شعب بسیار لوکس و رویایی است.

آدرس: ۱ Neftchilar Ave, Baku 1095, Azerbaijan

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۱۲۴۰۴۲۴۲۴

سایت:www.fourseasons.com

  • هتل فیرمونت باکو

هتل فیرمونت نیز یکی از بزرگ‌ترین، مجلل‌ترین و بهترین هتل‌های باکو است که اقامتی خاطره‌انگیز و فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اکثر مسافران، هتل فیرمونت را به اتاق‌های بزرگ و خدمات لوکس یاد می‌کنند. پس اگر شما نیز به دنبال اقامتی فراموش نشدنی هستید، باید هتل فیرمونت باکو را انتخاب کنید.

آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو Alov Qülleleri، Mehdi Hüseyn Street، Bakı، Azerbaijan

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۱۲۵۶۵۴۸۴۸

سایت: www.fairmont.com

بهترین غذاهای باکو

خوشبختانه فرهنگ غذایی مردم باکو با مردم ایران شباهت بسیار زیادی دارد و حتی اگر غذاهایی که نام آنها را نشنیده‌اید سفارش دهید، باز هم پشیمان نمی‌شوید! اما با این وجود در این بخش مهرآباد گشت برخی از غذاهای خوشمزه و معروف آذربایجانی را به شما معرفی می کند تا همه آنها را بچشید.

  • لوله کباب
  • دوشبارا
  • دلمه
  • لاوانگی
  • قطاب
  • سبزی قرمه
  • کوفه آرزومان
  • بالیق
  • تکه کباب

بهترین جشنواره‌های باکو

همانند هر کشور دیگری، در آذربایجان نیز جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که حضور در آنها شما را با فرهنگ مردم این سرزمین بیشتر آشنا می‌کند.

  • عید نوروز | هم زمان با عید نوروز باستانی ایرانی
  • جشنواره رنگ باکو | اوایل ژوئن معادل اوایل خرداد ماه
  • مراسم ماه رمضان | مصادف با ماه قمری رمضان
  • مراسم عید قربان | مصادف با ماه قمری
  • جشنواره بین المللی موسیقی جاز | ماه اوت معادل اواخر مهر ماه

بهترین مراکز گردشگری باکو

در این قسمت نیز بهترین مراکز گردشگری که باید از آنها دیدن کنید را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

  • باغ وحش باکو

باغ وحش باکو یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های آذربایجان است که قدمت آن به اوایل قرن بیستم میلادی باز می‌گردد! در این باغ وحش حیوانات بسیار متنوع و زیادی زندگی می‌کنند. بازدید از این باغ وحش به کودکان و بزرگسالان توصیه می‌شود.

  • آتشگاه باکو

همانطور که اشاره کردیم، باکو در دوران باستان جزئی از ایران بوده و در دوران ساسانی، زرتشتیان در این منطقه زندگی می‌کردند. آتشگاه نیز برگی از تاریخ ایرانی است که در باکو جا مانده است.اگر علاقه مند به بازدید از آثار تاریخی و باستانی هستید در سفر به باکو حتما از آتشگاه دیدن نمایید.

  • موزه فرش

فرهنگ ایران و ایرانی بر روی مردم آذربایجان تاثیر به سزایی داشته است و به همین خاطر قالی بافی یکی از رکن‌های فرهنگی مردم آذربایجان به حساب می‌آید و از این رو موزه فرش نیز یکی از بخش‌های دیدنی باکو محسوب می‌شود که حتما باید از آن دیدن کنید. در این موزه صدها فرش دست بافت نفیس و تاریخی وجود دارد که از تماشای آنها سیر نمی‌شوید.

  • میدان فواره

میدان فواره را می‌توان یکی از کلیدی‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تمام آذربایجان و باکو دانست. بسیاری از افراد این میدان را به عنوان نماد باکو می‌شناسند. در تمامی ساعات شبانه روز، در این میدان تردد و ازدحام جمعیت وجود دارد و می‌توانید ساعت‌ها در آن مشغول گشت و گذار باشید.

  • بافت تاریخی شهر باکو

جالب است بدانید که شهر باکو هنوز هم بافت تاریخی خود را حفظ کرده است و اگر از بالا به این شهر نگاه کنید، می‌توانید شاهد یک مرز بین تاریخ و مدرنیته باشید. قدم زدن در بافت تاریخی باکو یک تفریح بدون هزینه است!

  • کاخ شیروان شاهان

کاخ شروان شاهان یا کاخ شیروان شاه یکی از نماد‌های باکو و مهم‌ترین جاذبه گردشگری این شهر محسوب می‌شود که قدمت آن به قرن پانزدهم میلادی باز می‌گردد. بازدید از این کاخ اکیدا توصیه می‌شود.

  • برج میدن

برج میدن نیز یکی دیگر از نماد‌های باکو و از آثار باستانی این شهر به شمار می‌آید که قدمت آن به قرن 12 میلادی باز می‌گردد. جالب است بدانید که این برج یکی از نماد‌های ملی آذربایجان است و حتی تصویر آن بر روی اسکناس‌های منات نیز به چشم می‌خورد. البته باید بدانید که برخی افراد این برج را به نام برج دختر نیز می‌شناسند.

  • مرکز حیدر اف در باکو

مرکز حیدر اف یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری باکو محسوب می‌شود که نام آن از نام رهبر ملی جمهوری آذربایجان گرفته شده است و در حقیقت یک مجموعه از چندین موزه و گالری است.


ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات لازم درباره سفر به باکو را به شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت شرح دهیم اگر سوالی در خصوص رزرو تور باکو،ویزای باکو و جاذبه های گردشگری باکو دارید می توانید با کارشناسان مهرآباد گشت تماس بگیرید و بهترین تور را با بهترین برنامه پروازی و اقامت در مناسب ترین هتل رزرو نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر