فرودگاه مسقط در عمان

فرودگاه مسقط در عمان

 امروز قصد داریم در این مقاله از مهرآباد گشت فرودگاه بین المللی مسقط در عمان را به شما معرفی کنیم. مسقط ، پایتخت کشورعمان هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند که با هدف تجارت، تفریح و … تور عمان را رزرو کرده و به این کشور سفر می‌کنند.اگر شما هم قصد رزرو تور عمان و یا تور مسقط را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه فرودگاه مسقط در عمان

فرودگاه بین المللی مسقط در عمان اصلی ترین فرودگاه کشورعمان به حساب می آید و در فاصله ۳۲ کیلومتری منطقه قدیم مسقط می‌باشد. شرکت هواپیمایی عمان ایر که حامل پرچم این کشور است از این فرودگاه به عنوان قطب اصلی پروازهایش استفاده می‌کند و پروازهای فراوانی را به مقاصد دور و نزدیک در آسیا، آفریقا و اروپا انجام می‌دهد. در واقع این فرودگاه در سال ۱۹۷۳ و با نام فرودگاه بین المللی سیب ،فعالیت خود را آغاز کرد و جایگزین فرودگاه کوچکی شد که در آن زمان در روستای بیت الفلج قرار داشت. با این حال، از سال ۲۰۰۸ نام این فرودگاه به طور رسمی به فرودگاه بین المللی مسقط تغییر پیدا کرد. در حال حاضر ایرلاین های مشهور و بین المللی مثل ایر عربیا، امارات، الاتحاد، کیش ایر، KLM، عمان ایر، قطر ایرویز، سوئیس اینترنشنال ایرلاینز، تای ایرویز و ترکیش ایرلاینز پروازهای منظمی را در این فرودگاه انجام می‌دهند.

ترمینال جدید فرودگاه مسقط در عمان

فرودگاه مسقط در حال حاضر دارای ۲ ترمینال مسافربری می‌باشد که به نام‌های ترمینال شماره ۱ و ترمینال شماره ۲ شناخته می شود،که ترمینال شماره ۱ ترمینال جدید فرودگاه مسقط و ترمینال شماره ۲ ترمینال قدیمی است. فاز یک ترمینال جدید فرودگاه مسقط در سال ۲۰۱۸ افتتاح شده است و با امکانات پیشرفته ای که دارد ظرفیت جابجایی این فرودگاه را به ۲۰ میلیون مسافر در سال افزایش داده است،همچنین فاز ۲ و ۳ این فرودگاه هم افتتاح خواهد شد و گنجایش جابجایی این فرودگاه را به ۲۴ و ۴۸ میلیون مسافر در سال افزایش می‌دهد. ترمینال جدید فرودگاه مسقط در مساحتی با ۵۸۰ هزار متر مربع احداث شده و شامل ۱۱۸ گیت ورودی، ۱۰ بخش تحویل چمدان و بار، ۸۲ باجه گذرنامه و مهاجرت، ۴۵ گیت پروازی و برج مراقبت جدید با ارتفاع ۹۷ متر است.

امکانات حمل و نقل فرودگاه مسقط

اتوبوس فرودگاه مسقط: اغلب هتل‌های بزرگ و مشهور سرویس اتوبوس ویژه‌ای به فرودگاه و از فرودگاه مسقط دارند و میهمانان خود را بین این هتل و فرودگاه جابجا می‌نمایند. با این حال، اتوبوس‌های عمومی هم از خیابان سلطان قابوس حرکت می‌کنند و در فاصله کوتاهی از ترمینال‌های فرودگاه، توقف می‌کنند. فاصله فرودگاه تا مرکز شهر با اتوبوس تنها ۲۰ دقیقه می باشد.اگر وسایل و چمدان‌های زیادی ندارید و دوست دارید با هزینه ای خیلی کم به هتل و مرکز شهر برسید اتوبوس‌های فرودگاه مسقط بهترین گزینه است.

شاتل هتل:  بسیاری از هتل‌های بزرگ و معروف مسقط سرویس شاتل ویژه‌ای را برای میهمانان خود ارائه می‌کنند. برای مطمئن شدن از اینکه هتل محل اقامت شما هم همچنین امکان ویژه‌ای را برای مسافران و میمهانانش در ظر گرفته است کافیست با هتل تماس بگیرید و هماهنگی‌های لازم در این مورد را انجام دهید. بعضی از معروف ترین هتل ها که سرویس شاتل هم ارائه می‌کنند عبارتند از: The Chedi Muscat، Eastin Residences Muscat، Majan Continental Hotel و Remas Hotel Suites.

تاکسی: برای مسافرانی که چمدان‌های زیاد و سنگین دارند و دوست دارند به راحتی به هتل محل اقامتشان بروند، تاکسی گزینه‌ای عالی‌ای است. با وجود اینکه هزینه تاکسی بیشتر از هزینه اتوبوس است، اما به خاطر آسایش و رفاهی که برایتان به ارمغان می‌آورد در بین گردشگران خارجی پرطرفدار است. در هر دو ترمینال میز سفارش تاکسی فرودگاه وجود دارد و با مراجعه به آن جا می توانید تاکسی بگیرید.

امکانات فرودگاه مسقط درعمان

خدمات مالی فرودگاه: دستگاه‌های ATM  خودپرداز در هر دو ترمینال فرودگاه مسقط وجود دارند که از واحدهای پولی مختلف پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، برای تغییر و چنج کردن پول و تبادل ارز هم می‌توانید به دفاتر صرافی واقع در فرودگاه مراجعه نمایید.

رستوران: اگر معطلی‌تان در فرودگاه زیاد است مطمئنا از نظر خورد و خوراک مشکلی نخواهید داشت. در فرودگاه مسقط کافه‌ها و رستوران‌های فراوانی در سالن پروازهای ورودی و خروجی وجود دارند که انواع غذاهای سنتی، فست فود و میان وعده و نوشیدنی را به مسافران ارائه می کنند.

مراکز خرید: فروشگاه‌های بدون مالیات از جمله بهترین گزینه‌ها برای خرید در فرودگاه مسقط هستند. این فروشگاه‌ها در بخش پروازهای ورودی و خروجی هر دو ترمینال قرار دارند و محصولات مختلف مثل عطر و سیگار را بدون در نظر گرفتن هزینه مالیات به مسافران ارائه می‌کنند.

خدمات بار و چمدان: در سرتاسر فرودگاه چرخ دستی‌هایی برای حمل بار و چمدان وجود دارد و استفاده از آن ها کاملا رایگان است. همچنین برای مسافران سالمند یا کسانی که نمی‌توانند خودشان چرخ دستی را هل بدهند سرویس باربری هم وجود دارد. در صورتی که چمدان یا وسیله ای را گم کرده اید هم می توانید به دفتر اشیاء گمشده در مرکز خدمات فرودگاه مراجعه کنید.

محوطه بازی کودکان: همه کسانی که همراه با کودکان خردسال سفر می‌کنند با دردسرهای سفر با کودکان آشنا هستند. خوشبختانه در فرودگاه مسقط محوطه ای برای بازی کودکان اختصاص پیدا کرده و به این ترتیب، می توانید کودکتان را قبل از پرواز به این محوطه ببرید تا حسابی بازی کند و انرژی اش را تخلیه کند.

ما در این مقاله درباره فرودگاه مسقط در عمان با شما صحبت کردیم و آن را به شما عزیزان معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،ویزای تایلند،ویزای چین و ویزای عراق،تور باکو و تور عمان داشتید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه‌ای را با ما تجربه نمایید.


هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر