۵ جاذبه گردشگری برتر عمان

۵ جاذبه گردشگری برتر عمان

کشور عمان واقع در عربستان که شهر مسقط پایتخت آن می‌باشد ،عمان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که در این مقاله قصد داریم ۵ جاذبه گردشگری برتر عمان را به شما معرفی کنیم.این کشور از سمت شمال به دریای عمان، و از سمت شرق به دریای عرب منتهی می‌شود. همچنین،‌ عمان از شمال در همسایگی عربستان صعودی و امارات متحده عربی و از سمت جنوب با یمن همسایه است. فروش نفت درآمد اصلی این کشور به حساب می‌آید،‌ اما علاوه بر نفت عمان از طریق ماهی‌گیری و کشاورزی درآمد دارد،صنعت گردشگری یکی دیگر از منابع درآمدی عمان است که همچنان رو به پیشرفت است. اگر شما هم قصد رزرو تور عمان دارید،با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا ۵ جاذبه گردشگری برتر عمان را بشناسید و سفری خاطره‌انگیز را تجربه نمایید.

مسقط یکی از ۵ جاذبه گردشگری برتر عمان

اگر قرار باشد فقط از یک جاذبه گردشگری در عمان دیدن نمایید،‌ انتخاب شما قطعاً‌ باید شهر مسقط باشد. این شهر برای هرکس و هر سلیقه‌ای جاذبه‌ای دارد، از برج و قصر گرفته،‌ تا بازار و موزه، همگی در این شهر وجود دارند.شما با رفتن به بندرگاه،می‌توانید کاخ سلطنتی قصر العلم را ببینید و از دیدن آن لذت ببرید،دو برج آل جلیلی و آل میرانی برای محافظت از کاخ سلطنتی قصر العلم ساخته شده بودند و حالا تبدیل به موزه شده‌اند و دسترسی عموم مردم به آن ها آزاد است. یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مسقط مسجد سلطان قابوس است، لوسترهای کریستالی، دیوارهایی از جنس مرمر و دومین فرش بزرگ ایرانی، همگی در این مسجد قرار دارند و زیبایی فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده‌اند.

نزوی

در قرن های ۶ام و ۷ام،‌ نزوی پایتخت عمان بود. اما اکنون این شهر بیشتر به خاطر قلعه فوق‌العاده‌ای که دارد معروف است،‌این قلعه در قرن ۱۷ام ساخته شده بود. هرچند قدمت بخش‌هایی از این قلعه به قرن ۹ام هم برمی‌گردد. یکی از خارق‌العاده‌ترین ویژگی‌های قلعه نزوی، برج استوانه ای آن است. این قلعه شیوه‌های دفاعی جالبی از قبیل تله‌های عسل و پنجره‌هایی عجیب برای تیراندازی به سوی دشمن هم دارد. این قلعه اکنون تبدیل به موزه شده است که زندگی قرن ۱۷م در عمان را بازگو می‌کند. همچنین در نزوی از بازار سوک و یا بازار عجیب بز هم دیدن کنید که در هفته ۲ بار باز است.

رمال آل وهیبه

با سفر به این منطقه از عمان، می‌توانید روش زندگی عشایری در عمان را در رمال آل وهیبه تجربه نمایید و با تورهایی سفر کنید که شما را سوار بر پشت شتر در زیر آسمان پرستاره صحرا جابجا می کنند. شهرستان ابرا دروازه ورود به رمال آل وهیبه است و تورهای گردش در این رمال اغلب‌ از این شهر شروع می‌شوند.

فلات مسندم از ۵ جاذبه گردشگری برتر عمان

شبه جزیره مسندم در شمالی ترین بخش عمان قرار دارد و می‌توان گفت از دیگر بخش‌های کشور جدا شده است. بخش‌هایی از این منطقه خیلی خلوت و خالی از سکنه هستند و مدت‌ها است که مردم آن در روستاهای موجود در کوه و یا بخشی هم در سواحل زندگی می‌کنند. فلات مسندم به سمت شمال کشیده شده است و مناظری عالی در این فلات وجود دارد. معروفترین جاذبه‌های تفریحی این فلات : سفرهای دریایی با قایق، تماشای دولفین ها،‌ قایق های سنتی عمانی و غواصی در دریا است.

راس الجنز

راس الجنز یکی از شرقی ترین جاذبه های عمان است، منطقه ای برای حفاظت از لاکپشت‌های اقیانوس هند و کمک کردن به آنها برای افزایش جمعیت خود. اگر در طول تابستان از این منطقه دیدن کنید، لانه‌های لاکپشت ها و یا لاک پشت‌هایی که تازه از تخم بیرون آمده‌اند را می‌توانید ببینید.

ما در این مقاله درباره ۵ جاذبه گردشگری برتر عمان با شما صحبت کردیم و آن را به شما عزیزان معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،ویزای تایلند،ویزای چین و ویزای عراق،تور باکو و تور عمان داشتید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه‌ای را با ما تجربه نمایید.


هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر