قلعه‌های تاریخی عمان

قلعه‌های تاریخی عمان

در کشور عمان پر از قلعه‌های تاریخی است،در کنار سواحل، کوه‌ها وهمچنین در بیابان‌های آن! تعداد زیادی از این قلعه‌ها به دوران استعمار پرتغالی‌ها در این منطقه برمی‌گردند و بسیاری هم توسط حکومت‌های محلی اداره می‌شدند. اگر شما هم علاقه‌مندید از قلعه‌های تاریخی عمان از نزدیک دیدن کنید و همچننی قصد رزرو تور عمان را دارید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

قلعه تاریخی مطرح عمان

وظیفه قلعه تاریخی مُطرح، نگهبانی از بندرگاه مطرح و جاده ارتباطی این بندر با شهر مسقط بوده است. این قلعه با دیوارهای پیچ در پیچ و برج های زیبایش،منظره فوق‌العاده ای را به وجود آورده است. این قلعه، یکی از قدیمی ترین قلعه‌های عمان است که از قرن ۱۶ام میلادی به یادگار مانده است.

قلعه تاریخی صحار عمان

قلعه صحار در بالای تپه‌ای در سومین شهر بزگ عمان که ۲۰۰ کیلومتر با مسقط فاصله دارد، قرار دارد. با کمتر از ۲ ساعت رانندگی از مرزهای کشور امارات، می‌توان به این قلعه رسید. اهمیت تاریخی این قلعه، ارتباط نزدیکی با تاریخ شهر صحار دارد. این شهر سالیان دراز، به عنوان یکی از بنادر مهم منطقه و محلی برای تجارت کالا از چین به دریای سرخ و خاور دور بود.

کاوش‌های باستان شناسی در قلعه، قدمت آن را به قرن ۱۴ میلادی نسبت داده اند. بعدها با روی کار آمدن پرتغالی‌ها، بخش‌هایی به این قلعه تاریخی اضافه شد. طبق گزارش‌های تاریخی، درون این قلعه چندین چاه آب شیرین قرار داشت. ۳۰۰ سرباز درون این قلعه زندگی می‌کردند. مدت ها بعد این قلعه توسط امام نصیر بن مرشد تسخیر شد. امام نصیر کسی بود که پرتغالی‌ها را از عمان خارج کرد.

قلعه الرستاق

یکی از قلعه‌های تاریخی عمان و از قدیمی ترین بناهای ساخته شده در این کشور الرستاق است. قدمت این قلعه به دوره ساسانیان برمی‌‌گردد. قدمت این قلعه، آن را به یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری عمان تبدیل کرده است. این قلعه در دوره‌های بعدی هم مورد استفاده قرار می‌گرفته است. امام نصیر بن مرشد زمان کوتاهی را در این قلعه سپری کرده است. الرستاق دارای معماری قابل توجهی است و تزئینات زیبایی درون آن به کار رفته است. این قلعه در طی سال‌های اخیر به خوبی بازسازی و برای بازدید عموم اماده سازی شده است.

قلعه تاریخی الحزم

قلعه الحزم، دژ بزرگیست در وسط دشتی بزرگ، که فصله آن با الرستاق فقط ۱۵ دقیقه می‌باشد. این قلعه، با دارا بودن دروازه ای تاریخی و سیاه چال‌هایی معروف، یکی از جذاب‌ترین قلعه‌های موجود در کشور عمان است.دستور ساخت این قلعه را امام سلطان بن یوسف در سال ۱۷۱۱ داده است. اولین چیزی که در این قلعه ۳۰۰ ساله توجه گردشگران را جلب می‌کند، دروازه چوبی آن است که به عقیده کارشناسان در سوراط ساخته شده و ۱۳ ساعت طول کشیده که به این محل رسیده است.

درون این قلعه تاریخی کتیبه ای بر روی دیوار حکاکی شده است. همچنین یک تونل مخفی به خارج از قلعه و چند سیاه چال، از جمله ویژگی‌های خاص آن هستند.

قلعه جلالی و میرانی

در منطقه قدیمی مسقط قلعه های جلالی و میرانی واقع شده اند و با توجه به اینکه برای عموم باز نیستند، جذابیت زیادی برای گردشگران دارند. این قلعه‌ها را هم پرتغالی‌ها ساخته‌اند و پس از آن‌ها هم از آن‌ها استفاده شده است. جلالی و میرانی در مجاورت هم هستند و آن ها در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده‌اند.


قلعه بارکا از قلعه‌های تاریخی عمان

قلعه بارکا یکی از قلعه‌های تاریخی عمان است که مابین شهرهای صحار و مسقط قرار گرفته است. این قلعه، وظیفه محافظت از کشتی‌های تجاری این منطقه و همچنین مسیر به سمت الرستاق را بر عهده داشته است. برکا، به دلیل ساحل بسیار زیبا، گاوهای پر تعدا و خرمای مرغوبش شهرت فراوانی دارد.فاصله این قلعه با شهر مسقط ۸۰ کیلومتر است.

ما در این مقاله درباره قلعه‌های تاریخی عمان با شما صحبت کردیم و آن را به شما عزیزان معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،ویزای تایلند،ویزای چین و ویزای عراق،تور باکو و تور عمان داشتید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه‌ای را با ما تجربه نمایید.


هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر