نکات قبل از سفر به مسقط

نکات قبل از سفر به مسقط

نکات قبل از سفر به مسقط:عمان، کشوری در بین کوهستان و دریا بوده که پایتخت آن مسقط است که به دلیل نوع حکومت حاکم بر آن، تبدیل به بهشت کوچک و آرامی در نزدیکی آب‌‌های گرم شده است. مسقط سالیان پیش در نزدیکی دو بندر طبیعی تشکیل شده و از آن زمان با داشتن نگاهی به خطوط تجارت دریایی اقیانوس هند و داشتن راه‌‌های ارتباطی از طریق صحرا، تبدیل به شهری ثروتمند شده است.

غذاهای محلی مسقط را فراموش نکنید!

هرکس که علاقه به مزه و طعم غذاهای محلی داشته باشد، از غذاهای سنتی موجود درعمان لذت خواهد برد. تا قبل‌ترها غذاهایی مثل حلوا و قهوه محلی در مکان‌‌های خاص و یا در بهترین حالت به شووا (گوشت بره یا بز کباب شده در شن) در یک کافه خلاصه می‌‌شد. اما اکنون  تجربه غذا خوردن در این شهر خیلی بهتر شده است. مکان‌‌هایی مثل رستوران بیت اللبان، دارای منوی غذایی فوق‌العاده‌ای به همراه بیشتر غذاهای سنتی این کشور، از جمله غذای فرنی مانند هاریس، هستند.

خرید عود و طلا ازنکات قبل از سفر به مسقط

علاقه مردم این شبه جزیره به خرید باعث شده که این منطقه سرشار از مراکز خرید گوناگون شود. ممکن است بزرگی این مراکز به شهرهای همسایه مثل دبی نرسد، اما با گشتی در بازار سنتی در شهر مسقط، ممکن است در بین سیل انبوهی از فروشندگان و بازرگانان هندی، گم شوید. کوچه‌‌های باریک این منطقه لبریز از بوی خوش عود لبان بوده که در جنوب این کشور می ‌روید. به علاوه در همه جای این شهر طلاهای خاص برای تازه عروسان بسیار جذاب است. در دیگر نقاط مسقط صنایع دستی محلی مثل سبد‌های ساخته شده از چرم شتر، جعبه‌‌های ساخته شده از استخوان شتر، خرما با روکش شکلات، فرش‌ های پارسی و قالیچه‌ های آذربایجانی بسیار پرطرفدار هستند. در مکان‌هایی مثل گالری میراث عمان می‌‌توان محصولاتی را از جمله ظروف سفالی و فرش ‌های بافته شده از پشم بز را به راحتی پیدا کرد.

بهترین زمان سفر به مسقط

اگر قصد دارید تور عمان را رزرو نمایید و به این کشور سفر کنید، باید ماه‌‌های گرم و مرطوب تابستان را فراموش کنید (از ماه مه تا سپتامبر). اغلب اهالی مسقط هم این شهر را در این ماه‌‌ها ترک می‌کنند. زیرا دمای هوا بالای حد تحمل انسان خواهد بود.

در سفرمان به مسقط چه پوششی داشته باشیم؟

در حالی که پوشیدن لباس‌های باز و خنک برای چنین محیطی ایده آل به نظر می‌آید، اما این نکته را بدانید که مردم این شهر ترجیح می‌‌دهند تا مسافران به فرهنگ شان احترام گذاشته و از لباس ‌هایی استفاده کنند که شانه‌ ها و زانوهای پا را بپوشاند.

در مسقط با چه وسیله‌ای تردد نماییم؟

همانطور که می‌دانید گرفتن تاکسی راحت ‌ترین راه رفت و آمد در شهر است. با این حال می‌‌توان به سیستم مدرن اتوبوس این کشور، با نام مواصلات، که قسمت‌های اصلی شهر را به هم وصل می ‌کند، اشاره ‌ای داشت. این اتوبوس‌ها به بسیاری از جاها و مکان‌های شهر دسترسی دارند.

ما در این مقاله درباره نکات قبل از سفر به مسقطبا شما صحبت کردیم و آن را به شما عزیزان معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،ویزای تایلند،ویزای چین و ویزای عراق،تور باکو ، تور عمان و تور مسقط داشتید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه‌ای را با ما تجربه نمایید.


هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر