ویزای چین

ویزای چین

آیا تا به حال به کشور چین سفر کرده‌اید؟ چین یک کشور فوق‌العاده زیبا و چشمگیر است که در شرق آسیا واقع شده و پکن پایتخت آن است. اگر بخواهیم از جاذبه‌های گردشگری چین صحبت کنیم، اندازه‌ی یک کتاب حرف برای گفتن هست. این کشور جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری دارد که شما را شیفته خودش می‌کند و قطعا دل کندن از آنجا کار سختی خواهد بود. جالب است بدانید که نصف خوک‌های جهان در چین زندگی می‌کنند و این همه پانداهای جذابی که در جهان حضور دارند، از چین آمده‌اند.
آیا قصد شما برای سفر به چین، گردش و تفریح است؟ اگر قصد سفر دارید باید بگوییم یکی از زیباترین کشورها در انتظارشما است. قطعا برای سفر توریستی نیاز به ویزای توریستی هم دارید. در ادامه بیشتر در مورد این ویزا توضیح می‌دهیم.

ویزای توریستی چین

ویزای توریستی در واقع برای هدف تفریح و گردش، دیدن اقوام و خانواده مورد استفاده است. خب حالا که تصمیم خود را برای سفر گرفته‌اید، نیاز است مدارک خود را به طور کامل به سفارت چین واقع در تهران برسانید. خبر خوب این است که برای گرفتن ویزای توریستی چین مانند دیگر کشورها نیاز به مصاحبه با خود شخص نیست و می‌توانید مدارک خود را از طریق شخص مورد اطمینان خودتان به سفارت چین برسانید، اما فراموش نکنید که مدارک باید تکمیل باشد و کم و کاستی نداشته باشد. مدت زمان اقامت شما با این ویزا تنها دو تا شش هفته است و بیشتر از این زمان، اجازه اقامت در چین را ندارید و اگر از این قانون پیروی نکنید، باید جریمه‌ی سنگینی بپردازید و گاهی ممکن است علاوه بر جریمه مالی جریمه سنگین‌تری در انتظار شما باشد زیرا از قوانین سرپیچی کرده‌اید، پس این موضوع بسیار اهمیت دارد.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی چین

در ابتدا باید فرم درخواست ویزای چین را پر کنید و باقی مدارک را هم بفرستید تا دفتر کنسولی سفارت چین آن را تایید کند و سپس به سفارت چین فرستاده شود. اطلاعاتی مانند مشخصات فردی، آدرس منزل، محل کار، کد پستی، شماره ثابت، شماره شناسنامه، کپی از صفحه اول و دوم شناسنامه با حداقل شش ماه اعتبار، 2 قطعه عکسی که شبیه به چهره‌ی فعلی شما باشد یعنی به تازگی عکس را گرفته باشید، بلیط هواپیمای رفت و برگشت و رزرو هتل نیاز است. ویزای توریستی چین را می‌توانید به صورت فوری هم تهیه کنید که این کار حدود 7 روز طول می‌کشد و کمی هزینه‌ی آن نسبت به ویزای عادی بیشتر است زیرا ویزای عادی طی 30 روز آماده می‌شود.

ویزای کاری چین

اگر قصد دارید در کشور چین شروع به کار کنید، باید به دنبال ویزای کاری باشید، قطعا باید از دولت چین مجوز استخدام داشته باشید. این ویزا هم کاملا موقتی است با این تفاوت که مدت زمانی زیادی در این کشور زیبا خواهید ماند. حداکثر اجازه‌ی اقامت کاری شما هم پنج سال است و شما فرصت دارید تا 90  روز پس از دریافت ویزای چین وارد کشور چین شوید و تا 30 روز بعد از اقامت، فرصت برای ثبت نام در دفتر عمومی را دارید.
بهتر است بدانید که برای ویزای کاری چین دیگر شرایط مانند ویزای توریستی نیست و شما باید خودتان به شخصه به دفتر سفارت چین بروید. نگران زمان بندی و نداشتن وقت هم نباشید، شما برای حضور در سفارت نیاز به وقت قبلی ندارید و فقط کافی است مدارک خود را کامل به همراه داشته باشید، اگر مشکلی در مدارک شما نباشد طی چهار روز ویزای چین را دریافت می‌کنید.

انواع ویزای چین

برای سفر به این کشور افسانه‌ای و جذاب ویزاهای مختلفی وجود دارد و نوع ویزا بستگی به هدف اقامتی شما دارد، در ادامه می‌خواهیم انواع ویزای چین را بررسی کنیم که هر کدام با یک حروف انگلیسی مشخص می‌شوند.
ویزای C: این ویزا برای اعضای خدمه و وسایل نقلیه بین‌المللی مانند هواپیما و کشتی، قطار و ... است.
ویزای D: اگر قصد دارید به طور دائم در کشور چین اقامت داشته باشید باید این ویزا را تهیه کنید.
ویزای F: فعالیت‌های غیر تجاری هم با این ویزا امکان پذیر است، اگر قصد شرکت در یک سخنرانی و یا تبادل فرهنگی و تورهای تحصیلی را دارید باید ویزای F را تهیه کنید و مدت زمان آن هم 30-90 روز است.
ویزای G: برای کسانی که قصد ترانزیت از کشور چین را دارند.
ویزای J1: برای روزنامه نگاران و خبرنگاران خارجی که نیاز به زمانی کمتر از 180 روز برای اقامت دارند.
ویزای L: ویزای L همان ویزای توریستی است.
ویزای M: حالا اگر می‌خواهید کارو کاسبی خود را رونق دهید و قصد تجارت در چین را دارید، نیاز به این نوع ویزا است.
ویزای Q1: اگر خیلی وقت است که عزیزان خود را ندیده‌اید و دیگر دلتان طاقت دوری ندارد، اقدام به ویزای Q1 کنید.
ویزای Q2: اگر دوست یا خانواده شما به عنوان یک فرد خارجی تابعیت چین را دارند، برای دیدار آنها نیاز به این نوع ویزا دارید.
ویزای R: کسانی که استعداد و توانایی‌های خاصی دارند و چین هم به آنها نیاز دارد این نوع ویزا برای آنها صادر می‌شود.          

قیمت ویزای چین

برای دریافت قیمت ویزای چین با کارشناسان مجرب آژانس مهرآباد گشت با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ تماس حاصل فرمایید.

نکاتی برای گرفتن ویزای چین

جالب است بدانید که مبلغ واریزی برای اخذ ویزای چین برای کودکان دلبند شما هم مانند خود شما است و تفاوتی ندارد و پس از واریز مبلغ به حساب سفارت، دیگر قابل برگشت نیست. سعی کنید مدارک مورد نیاز را تا آخر سفر به همراه خود داشته باشید تا زمانی که پلیس مرزی، مدارک را از شما درخواست کرد به راحتی به آنها نشان دهید و مشکلی برای ورود شما به کشور افسانه‌ها بوجود نیاید.
بهتر است قبل از اینکه تصمیم به اخذ ویزای چین یا هر کشور دیگری بگیرید، به یکی از موسسات حقوقی مراجعه کنید و از مشاوران خبره و باتجربه آنها کمک و مشاوره بگیرید تا کارها با اصول و دقیق پیش برود و استرس و نگرانی خاصی در هیچ مرحله‌ای نداشته باشید.
به هر حال برای هر هدفی که به چین سفر می‌کنید مطمئن باشید یکی از بهترین و ماندگارترین خاطرات شما در این کشور خواهد بود و خاطرات آن تبدیل به یک تجربه‌ی بی نظیر و هیجان انگیز می‌شود و باز هم برای رفتن به کشور چین لحظه شماری خواهید کرد. 
برای دریافت ویزای چین می توانید با کارشناسان مهرآباد گشت در تماس باشید.
شما همراهان عزیز مهرآباد گشت برای دریافت ویزای چین و ویزای فوری چین فقط کافیست با کارشناسان مجرب مهرآباد گشت تماس بگیرید و بقیه‌ی مراحل را به ما بسپارید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر