جاذبه های گردشگری پاتایا

جاذبه های گردشگری پاتایا

شهر پاتایا یکی از مهم­ترین مقاصد گردشگری کشور تایلند به حساب می ­آید. دولت تایلند هزینه­ ی زیادی برای صنعت گردشگری خود در نظر گرفته است و گردشگران به هیچ وجه از سفر به این شهر پشیمان نمی­شوند. خیابان ­های جذاب آن، بازارها، مراکز خرید و غذاهای متنوعی که دارد در کنار سواحل آفتابی و تفریحات آبی هیجان ­انگیز پاتایا را به بهشت گردشگران تبدیل کرده است. پاتایا شهری چندفرهنگی است و بسیاری از ساحل­هایش خانوادگی هستند. جزیره ­های مرجانی، باغ­های رنگارنگ، مراکز فرهنگی و مذهبی و موزه­های دیدنی آن از دیگر جاذبه ­های توریستی پاتایا هستند. پاتایا را ابتدا سربازان خسته ­ی آمریکایی در دهه­ ی 50 میلادی به عنوان محلی بکر برای استراحت و تفریح به دوستان و اقوام خود معرفی کردند تا در دهه ­ی 80 با اوج­گیری صنعت توریسم و رویش هتل­ها و مناطق تفریحی شهرت پاتا جهانی شد.آب‌ و هوای استوای، طبیعت بی‌نظیر، تفریحات هیجان ­انگیز و چشم­ انداز زیبای هتل­های پاتایا، این شهر را به یکی از مناطق توریستی­ای تبدیل کرده که هر گردشگری در عمرش یک بار باید به آن جا سفر کند. در ادامه شما را با برخی از جاذبه ­های دیدنی شهر پاتایا آشنا خواهیم کرد.

خیابان واکینگ استریت پاتایا

معروف­ترین خیابان پاتایا است که 500 متر طول دارد و پر از کافه و رستوران است. از ساعت 6  بعد از ظهر به بعد هیچ وسیله­ ی نقلیه ­ای حق ورود به این خیابان را ندارد و همین امر قدم زدن در این خیابان را به یکی از جذاب­ترین کارها در سفر به پاتایا بدل کرده است.

گالری هنر پاتایا

گالری هنر به ده قسمت تقسیم شده و بیش از صد اثر هنری در آن نمایش داده می­ شود. این گالری محیطی کاملاً خانوادگی دارد و با مجموعه­ای از نورها و سایه ­ها و توهمات یکی از جذابیت­ های گردشگری پاتایا به شمار می­رود.

زیبا گونه­ های مختلف گیاهی و انواع ارکیده ­ها قرار دارند. علاوه بر این نمایش فیل­ها نیز یکی دیگر از جاذبه ­های گردشگری این باغ است.

دهکده‌ی فیل‌ها پاتایا

اگر می‌خواهید مدتی با فیل­ها بازی کنید و با آن­ها عکس و فیلم داشته باشید در سفر به پاتایا حتماً سری به دهکده­ ی فیل­ها بزنید. در این جنگل تماشایی نمایش­هایی مانند فوتبال فیل­ها و رژه ­ی فیل­ها برگزار می­شود و امکان فیل­ سواری برای گردشگران مهیاست.

باغ وحش ببرها

بیش از 200 ببر بنگال و هزاران تمساح و گونه ­های مختلف دیگری از جانوران در این باغ ­وحش وجود دارند که سرگرمی ­های بسیار جالبی را برای گردشگران فراهم می­ کنند. نمایش ­هایی مانند پریدن از حلقه­ ی آتش و راه رفتن روی طناب از دیگر سرگرمی‌های این جاذبه­ ی گردشگری است.

باغ گرمسیری نونگ نوچ

نونگ نوچ یک باغ میوه و پارک جنگلی است که برای همه ­ی سنین مناسب می­باشد. نمایش­هایی مثل بوکس، تآتر فیل­ها و جنگ خروس­ها در این باغ برگزار می­شود.

جزیره‌ی مرجانی پاتایا

امکان غواصی، اسکی روی آب، موج ­سواری و سوار شدن در قایق­ های با کف شیشه­ ای در محیطی آرام و رویایی و پر از مرجان­های زیبا، جزیره ­ی مرجانی را به یکی از محبوب­ترین جاذبه ­های گردشگری پاتایا تبدیل کرده است.

مؤسسه‌ی پرش جنگل بانجی

سکوی پرش الکتریکی روی برجی به ارتفاع 165 متر در میان باغ­ های زیبا و دریاچه­ ی ماهیگیری این مؤسسه را بین توریست­های پاتایا بسیار پرطرفدار کرده است.

رستوران لنگ کی

این رستوران دریایی شبانه ­روزی است و شهرت بسیاری زیادی در پاتایا دارد.

بازار شناور پاتایا

تمامی غرفه‌ها این بازار شناور نیستند. برخی از آن‌ها در قایق‌هایی قرار دارند که در طول کانال ها حرکت می‌کنند و برخی دیگر غرفه‌هایی ثابت هستند و در کنار رودخانه قرار دارند.

ساحل کوه لارن

این جزیره­ ی کوچک از شش ساحل مختلف تشکیل شده که طرفداران بسیاری در میان گردشگران پاتایا دارد.

پارک پاتایا

این پارک آبی ساحلی پاتایا بسیار مناسب خانواده­ ها است و بازی­هایی مناسب کودکان و بزرگسالان دارد.

ساحل جامتین

ساحل جاماتین شش کیلومتر خط ساحلی دارد و از محبوبیت بالایی بین گردشگران برخوردار است.

ساحل بن آمفور

بن آمفور یک روستای ماهیگیری آرام است و رستوران‌های آن غذاهای دریایی لذیذی سرو می­کند.

مرکز خرید سنترال فستیوال

سنترال فستیوال لوکس­ترین مرکز خرید پاتایا به شمار می­رود. اگر قصد خرید از بهترین برندهای پوشاک جهان را دارید به این مرکز خرید سفر کنید.

سیام و اروپای کوچک

در سیام می‌توانید مهم‌ترین دیدنی‌ها و جاذبه های کشور تایلند و کل اروپا را در ابعاد کوچک تماشا کنید.


شهر زیبا و هیجان­ انگیز پاتایا جاذبه ه­ای گردشگری فراوانی دارد که به علت تنوع آن معمولاً تمام گردشگران از سفر به آن جا خاطرات خوبی به ارمغان می­ آورند. انواع موز­ها، رستوران­ها و جاذبه­ های طبیعی دیگر به همراه آب و هوای مطلوب و بازی­های آبی پاتایا را به بهشتی روی زمین تبدیل کرده است. برای رزرو تور پاتایا با کارشناسان مهرآبادگشت تماس بگیرید.02188833123




مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر