1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. همه چیز راجع به تور باکو آذربایجان

همه چیز راجع به تور باکو آذربایجان

همه چیز راجع به تور باکو آذربایجان

همه چیز راجع به تور باکو آذربایجان

یکی از جذاب‌ترین تور‌های گردشگری به مقصد کشور‌های همسایه ایران، تور باکو آذربایجان است. آذربایجان از نظر فرهنگ و سنت‌های مذهبی و ملی به ایران شباهت بسیاری دارد و همچنین از نظر طبیعی و تاریخی نیز یک مقصد گردشگری با پتانسیل بسیار بالا است. از آنجایی که تور آذربایجان یکی از محبوب‌ترین تور‌های گردشگری است در این مقاله کوتاه به تور باکو آذربایجان و ویژگی‌های آن پرداختیم.

آشنایی با باکو، شهری در همسایگی ایران

باکو پایتخت کشور آذربایجان و یکی از شهر‌های ساحلی آن است که در سواحل دریای خزر قرار گرفته و به ایران نزدیک است. به همین دلیل است که قیمت تور‌های گردشگری باکو ارزان و مقرون به صرفه است و از جمله محبوب‌ترین تور‌های گردشگری است.

باکو محل برگزاری بسیاری از فستیوال‌های متنوع و جشن‌های ملی و مذهبی آذربایجان است، همچنین جشنواره‌های مختلف موسیقی، تئاتر، اپرا و... نیز به وفور در این شهر برگزار می‌شود. همچنین موقعیت خاص جغرافیایی باکو باعث شده است که از نظر مناظر طبیعی نیز این شهر جایگاه بسیار خوبی داشته باشد و از مناظر طبیعی و بکر بهره‌مند باشد.

در سال‌های اخیر باکو به مقصد گردشگری بزرگی تبدیل شده است، مواردی چون امنیت بالا، تفریحات متنوع، زیرساخت‌های مناسب حمل و نقل و اسکان و از همه مهمتر هزینه‌های مناسب در این شهر باعث شده است که باکو یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری باشد.

شهر باکو روز به روز پیشرفته‌تر و مدرن‌تر می‌شود و هرساله میزبان جشنواره‌ها و فستیوال‌های مهم داخلی و جهانی است که باعث می‌شود بسیاری از علاقمندان برای شرکت در این فستیوال‌ها و جشنواره‌ها به باکو سفر کنند.

هزینه تور باکو

همانطور که اشاره کردیم باکو به دلیل نزدیکی به ایران از جمله مقاصد گردشگری که امکان برگزاری تور به صورت زمینی و هوایی را دارا است. در واقع همین تنوع برگزاری تور باعث می‌شود که امکان استفاده از این تور‌ها برای هرکس با هر بودجه‌ای فراهم باشد. از طرفی پیدا کردن هتل‌های ارزان قیمت در باکو کار چندان مشکلی نیست، از طرفی امکان اجاره ویلا یا خانه‌های لوکس با قیمت مناسب نیز در باکو وجود دارد، ضمن این که هزینه غذا نیز در باکو نسبت به سایر کشور‌های همسایه ارزان‌تر است. بنابراین می‌توان یک تور ویژه را با قیمت مناسب برای سفر به این شهر تدارک دید.

جاذبه‌های گردشگری باکو

باکو دارای دیدنی‌های بسیار است. در واقع در شهر باکو برای همه سلیقه‌ها جاذبه‌های گردشگری وجود دارد، زیبایی‌های طبیعت، وجود آثار باستانی و فرهنگی، برگزاری فستیوال‌ها و جشنواره‌های بسیار در همه فصول سال و همچنین مراکز تفریحی و تجاری بسیار در این شهر باعث می‌شود که با هر سلیقه و دیدگاهی که راهی این تور شوید دست خالی باز نگردید.

مشهورترین فستیوال باکو، فستیوال خرید است که در فصل بهار و پاییز برپا می‌شود و برای عاشقان خرید کردن از حراجی‌ها با قیمت‌های مناسب زمان طلایی سفر به باکو همین زمان است.

باکو یک شهر تاریخی و قدیمی است بنابراین برای علاقمندان با آثار باستانی و فرهنگی جاذبه‌های شگفت‌انگیزی دارد. در خیابان‌های باکو که قدم می‌زنید بسیاری از بنا‌های تاریخی را می‌توانید ببینید، ضمن این که در اطراف شهر باکو نیز می‌توانید بسیاری از ساختمان‌های باستانی را مشاهده کنید.

مشهورترین آثار باستانی در باکو شامل ایچری که شهری کوچک در قلب باکو است، دروازه مراد، قلعه قیزقالاسی و... می‌شود.

غذا‌های خوشمزه باکو

یکی دیگر از جذابیت‌های سفر به باکو امتحان کردن طعم غذا‌های خوشمزه باکو است. رستوران‌های باکو شهرت بسیاری در طبخ غذا‌های ملی و سنتی این شهر دارند. تنوع طعم و مدل غذا‌ها در این شهر بسیار زیاد است و می‌توان گفت که غذا در فرهنگ آذربایجان و باکو نقش ویژه‌ای دارد. ضمن این که از نظر مزه و طعم به غذا‌های ایرانی شباهت دارد و بسیار خوشمزه هستند.

انواع پلو‌های زعفرانی، انواع کباب‌ها، غذا‌های دریایی، میوه و سبزیجات تازه و محلی و انواع سوپ و آش را می‌توانید در رستوران‌های باکو امتحان کنید. طعم غذا‌های باکو ترکیبی از غذا‌های خاورمیانه و اروپای شرقی است و برای علاقمندان به غذا یک بخش بسیار لذت بخش از تور باکو آذربایجان را به خود اختصاص می‌دهد.

از مشهورترین غذا‌های باکو می‌توان به دلمه و کباب لوله‌ای اشاره کرد. کباب لوله‌های ترکیبی از گوشت گوسفندی چرخ شده با مقادیر زیادی لیمو و نمک است. این غذا با سبزیجات معطر، پیاز و لیمو سرو شده و روی اجاق‌های زغالی طبخ می‌شود.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره تور باکو آذربایجان با مشاوران ما در مهرآباد گشت تماس بگیرید. همچنین برای ثبت نام تور باکو، خرید بلیط باکو، رزرو هتل در باکو آذربایجان و... با مهرآباد گشت در تماس باشید. 02188833123

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر