جاهای دیدنی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا

آنتالیا یکی از مهم­ترین شهرهای گردشگری ترکیه است که سفر به آن بیشتر جنبه تفریحی دارد. این شهر رؤیایی به سواحل زیبا، هتل های لوکس و رستوران های شیک خود مشهور است. آنتالیا در مقایسه با استانبول شهر ارزان تری است و بازدید از بیش تر جاذبه های گردشگری آن رایگان می باشد. آنتالیا شهری تابستانی به شمار می رود و به ندرت در آن برف و یخبندان مشاهده شده است. آنتالیا به لحاظ جمعیت پنجمین شهر ترکیه به حساب می آید و در سال 2005 میزبان سران اجلاس جی 20 و در سال 2016 میزبان نمایشگاه اکسپو بوده است. این شهر زیبای تاریخی که در دوران روم باستان بیشترین پیشرفت را داشته است هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان می باشد. در ادامه ما برخی از جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری آنتالیا را به شما معرفی می کنیم. برای رزرو تور آنتالیا، تور قسطی آنتالیا، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در آنتالیا با مهرآبادگشت در تماس باشید.

کالیچی آنتالیا

قدمت کالیچی آنتالیا به دوره‌ سلجوقیان و رومیان باستان برمی گردد. خیابان های سنگ فرش و کاخ های بازسازی شده عثمانی این بخش زیبا را به مکانی ایده آل برای گشت و گذار و پیاده روی تبدیل کرده است. خیابان های کالیچی پر از کافه و رستوران و بوتیک و گالری هنری است. کالیچی جاهای دیدنی دیگری هم دارد که از جمله آن ها می توان به میدان اصلی که شامل یک دروازه‌ ورودی و یک برج ساعت سنگی است، مسجد محمد پاشا که یک بنای تاریخی زیبا مربوط به قرن هجدهم میلادی است و در مناره‌ کوتاه که در قرن نوزدهم به آتش کشیده شده اشاره کرد. همچنین دو ساحل شنی و صخره ای در شرق و غرب آن وجود دارد که ما قایق سواری در آن ها را به شدت به شما گردشگران عزیز توصیه می کنیم.

موزه آنتالیا

تمام آثار تاریخی کشف شده در سواحل ترکیه در موزه آنتالیا به نمایش گذاشته می‌شوند. بخش باستان شناسی این موزه آثاری از دوران برنز تا دوران بیزانس دارد و بخش گالری های هنری آن آثاری از دوران آسپندوس و شهر تاریخی پرگه را در خود جای داده است. پس اگر به تاریخ اهمیت می دهید حتماً به موزه آنتالیا سر بزنید.

دروازه هادریان

بنای خیره کننده دروازه هادریان دارای یک در ورودی از جنس سنگ مرمر با سه طاق قوسی شکل است که توسط برج هایی استحکام یافته و مجسمه ها و حکاکی های شگفت انگیزی دارد. این بنا مربوط به دوران یونان و روم باستان است و به افتخار ورود هادریانوس امپراطور روم ساخته شده است.

بندر قدیمی

بندر قدیمی آنتالیا مکانی دیدنی پر از بوتیک و کافه و رستوران است که بسیار مناسب گشت و گذار، خرید، استراحت و قایق سواری می باشد. اگر گذرتان به آنتالیا افتاد به هیچ وجه بازدید از بندر قدیمی را از دست ندهید.

مسجد یولی مناره

یکی از جالب ترین آثار تاریخی آنتالیا، مسجد یولی مناره است. این مسجد کهن توسط سلطان سلجوقی ساخته شد و نمونه‌ بارزی از معماری دوران سلجوقی به حساب می آید. مناره‌ این مسجد استوانه ای شکل است و دارای یک گنبد چند ضلعیم می باشد. در قسمت پشتی مناره‌ یولی، یک برج ساعت از دوران عثمانیان همراه با چند مقبره قدیمی قرار دارند. اگر به آثار باستانی و تاریخی علاقه دارید، در سفر به آنتالیا سری هم به مسجد یولی مناره بزنید.

مینی سیتی آنتالیا

این مجموعه خارق العاده شامل تئاتر آسپندوس، مسجد ایاصوفیه، معبد آرتمیس در افسیوس و پاموکاله هیراپولی می باشد. پیشنهاد می کنیم بازدید از مینی سیتی آنتالیا را از دست ندهید.

قلعه رومیان 

قلعه رومیان برجی پهن و استوانه ای است که در قرن دوم میلادی ساخته شده و 14 متر ارتفاع دارد. باستان شناسان بر این باور هستند که این قلعه، برج مراقبتی برای بندر شلوغ شهر بوده است. قلعه رومیان مکانی استثنایی برای تماشای غروب آفتاب و تماشای بندر قدیمی است.

بسکوناک

بسکوناک یا بشکوناک نام پارک ملی بین آنتالیا و آنالیا است که چشم اندازهایی طبیعی زیبایی دارد و کمی سردتر از مناطق دیگر آنتالیا است.

پارک کارالی اوغلو

پارک کارالی اوغلو یکی از بزرگ ترین و مشهورترین پارک های شهر آنتالیا است که در جنوب منطقه‌ کالیچی واقع شده است. در این پارک می‌توانید ساختمان شهرداری، تئاتر شهر، برج قدیمی هیدریلیک کولسیتی و صخره‌های بزرگ آب های آنتالیا را تماشا کنید. در این پارک علاوه بر کافه ها و رستوران های متنوع مجسمه های زیبایی نیز قرار دارند که گردشگران عزیز می توانند به تماشای آن ها بنشینند.

آسپندوس

آسپندوس در ۴۰ کیلومتری آنتالیا و در هشت کیلومتری شهر سریق قرار دارد. این مکان تاریخی دارای یک آمفی تئاتر رومی است که 20 هزار نفر را در خود جای می دهد. این مکان حیرت انگیز تاریخی در قرن های دوم و سوم میلادی در اوج رونق قرار داشته است.

ترمسوس

بقایای تقریبا سالم شهر باستانی ترمسوس به‌ صورت پراکنده در دامنه‌ کوه های سنگلاخی قرار گرفته که نمایی حیرت انگیز دارد. برای بازدید از این مکان تاریخی هم کفش مناسب بپوشیدو هم آب کافی همراه داشته باشید.

پارک دلفین سیا لانیا

در ۱۰۰ کیلومتری شرق آنتالیا مکانی لذا بخش و فوق العاده برای دوستداران تفریحات آبی قرار دارد. علاقه مندان می توانند با تهیه بلیط علاوه بر تفریحات آبی از شیرهای دریایی و دلفین ها نیز بازدید به عمل بیاورند. توجه داشته باشید که بازدید از این منطقه کمی پرخرج است اما ارزشش را دارد.


سفر به شهر تاریخی آنتالیا جذابیت های ویژه ای دارد و اوقات فراموش نشدنی ای را برای توریست ها در بر خواهد داشت. آنتالیا شهری است که معمولاً برای تفریح و استراحت به آن سفر می کنند. اما بافت تاریخی و موزه های آن باعث شده که مسافرت به آن جا با سلیقه هر گردشگری هم خوان باشد. در ادامه برخی دیگر از جاهای دینی آنتالیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • پرگه
  • المپیوس و چیرالی
  • چشمه کارست
  • دره عميق پلدار (کورپولو کانيون)
  • غار کارائین
  • فاسلیز
  • آبشارهای دودن
  • آبشار و رودخانه‌ ماناوگات
  • غار کوکاین
  • تونک تپه
  • آکواریوم آنتالیا
  • برج ساعت آنتالیا
  • سيده

برای رزرو تور آنتالیا، تور قسطی آنتالیا، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در آنتالیا با مهرآبادگشت در تماس باشید.02188833123


هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر