معرفی کشور بلغارستان

 〉 پیام در واتس اپ 〈 

 〉 تماس با ما 〈 

معرفی کشور بلغارستان

کشور بلغارستان در تقاطع شرق و غرب اروپا واقع شده است و بسیاری از تمدن‌ها و فرهنگ‌های یونانی، رومی، رومیان اسلاوها و عثمانی ها را در اختیار دارد. این کشور اروپایی از نظر گردشگری نیز منطقه مهمی به شمار می رود و استراحت گاه های ساحلی و زمستانی آن بسیار معروف هستند. در ادامه ما مهم ترین اطلاعاتی را که لازم است پیش از سفر به کشور بلغارستان بدانید در اختیار شما قرار خواهیم داد. برای سفر به بلغارستان، اقامت بلغارستان، مهاجرت به بلغارستان و خرید بلیط پرواز بلغارستان با مهرآبادگشت در تماس باشید.


 موقعیت جغرافیایی و جمعیت کشور بلغارستان

کشور بلغارستان در جنوب شرقی قاره آسیا قرار گرفته و پایتخت آن شهر صوفیا می باشد. صوفیا یکی از قدیمی ترین شهرهای قاره اروپا است. بلغارستان با کشورهای رومانی، صربستان، یونان و ترکیه هم مرز است و از سمت شمال و مرکز با رشته کوه بالکان و از سمت غرب وجنوب با رشته رشته‌کوه‌های رودوپ احاطه شده.کشور بلغارستان چهارمین کشور بزرگ اروپا است که نزدیک به هفت میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور کهن خط ساحلی بسیار طولانی ای با دریای سیاه دارد.


آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان در شمال قاره ای و در جنوب آن مدیترانه ای است. تابستان های بلغارستان معمولاً گرم و مطبوع است و  سواحل زیبای این کشور کهن در تابستان مملو از گردشگرانی می شود که برای شنا و حمام آفتاببه آن جا سفر می کنند.

   

 فرهنگ و آداب و رسوم مردم بلغارستان

فرهنگ بلغارها چیزی متأثر از فرهنگ های رومی، یونانی و عثمانی می باشد. بسیاری از آداب و رسوم بلغاری ها هنوز مردم اروپا را غافلگیر می کند. خیلی از جشن ها و مراسم های رایج در کشور بلغارستان ریشه در آیین بت پرستی دارد. بلغارها به سنت ها و فرهنگ خود افتخار می کنند. آن ها عاضق غذا، موسیقی، رقص و جواهرات هستند. به عنوان مثال رقص بر آتش، برداشت انگور، برگزاری جشنواره موسیقی کوهستان، بابا مارتا و مراسم صبح جولای از مراسم مهم این کشور هستند که برای مردم بسیار مهم بوده و در آن شرکت می کنند. مردم بلغارستان به مهمان نوازی بسیار مشهور هستند.


 شهرهای مهم و توریستی بلغارستان

شهرهای مهم توریستی کشور بلغارستان عبارتند از صوفیا، وارنا، ژراونا، بورگاس، ولیکو تورنوو، بانسکو، نسبار و پلودیو که هر کدام از آن ها دارای جاذبه های گردشگری فراوانی هستند.


جاذبه های دیدنی و تفریحی کشور بلغارستان

اسانس گل رز مهم ترین محصول صادراتی کشور بلغارستان است. به همین دلیل کشور بلغارستان باغ های گل رز زیبا و فراوانی دارد. دره گل رز در جنوب شهر صوفیا یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کشور کهن بلغارستان می باشد. در همین موضوع یک جشنواره ۱۱۰ ساله در شهر کازانلاک در دامنه های بالکان برگزار می‌شود که از جاذبه های مهم و دیدنی این کشور است. همچنین حمام های رومی، تآتر پالادیو در شهر وارنا، خفت دریاچه، صومعه ریلا و شهر جذاب بلوگراد چیک از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کشور بلغارستان به حساب می آیند. کشور بلغارستان کلیساها و گورستان های تاریخی زیبایی نیز دارد که هر ساله توریست های زیادی را به خود جذب می کنند.


  مذهب و زبان مردم بلغارستان

مردم بلغارستان به زبان بلغاری صحبت می‌کنند و بیشترین جمعیت آن را بلغارها و ترک ها تشکیل می دهند.  روس‌ها، رومانیایی‌ها، یونانی‌ها و ارمنی‌ها نیز اقلیت‌های دیگری هستند که در این کشور زندگی ‌می‌کنند. مذهب غالب در کشور بلغارستان مسیحیت است و حدود 60 درصد از مردم آن ارتدوکس هستند، 30 درصد به ادیان دیگر گرایش داشته و 10 درصد آنان نیز مسلمانند.


پیش از عزیمت به کشور بلغارستان برای دریافت اطلاعاتی جزیی تر و کارگشا حتماً با مشاوران ما در مهرآبادگشت تماس بگیرید. برای سفر به بلغارستان، اقامت بلغارستان، مهاجرت به بلغارستان و خرید بلیط پرواز بلغارستان با مهرآبادگشت در تماس باشید.02188833123

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر