خورد و خوراک در تایلند

خورد و خوراک در تایلند

غذاهای تایلندی اغلب مزه‌های شیرین، ترش، شور و تلخ به صورت متعادل استفاده می‌شوند. با گشتن در نقاط متفاوت تایلند می‌رسید که در هر منطقه غذاهای مخصوص به خود را دارد که در تضاد کامل با غذاهای دیگر نواحی این کشور است.

برای سفر به تایلند احتیاج به دریافت ویزای تایلند و رزرو تور آن دارید،ما در این مقاله قصد داریم خورد و خوراک در تایلند را به شما معرفی کنیم،تا در سفرتان دچار سردرگمی نشوید.

خورد و خوراک در شمال تایلند

خورد و خوراک در شمال تایلند از پادشاهی باستانی لانا برگرفته شده و یافتن بسیاری از آن‌ها در دیگر مناطق تایلند مشکل است. مردم شمال تایلند بر روی میز های گرد و نسبتا کوچک غذایشان را سرو می‌کنند وغذاهای شمالی کاملا با غذاهای مناطق شمال شرقی این کشور متفاوت است،غذاهای این منطقه از کشور بسیار تحت تاثیر همسایه‌های شمالی آن مانند چین و لائوس است و در غذاهایی مانند سوپ‌ها و کاری‌ اغلب از شیر نارگیل استفاده نمی‌شود.بدلیل آب و هوای خنک این ناحیه ، سبزیجات وحشی، گیاهان معطر و قارچ‌های زیادی را پرورش می‌دهند که در غذاها استفاده می‌شوند. غذاهای این ناحیه اغلب تلخ و شور هستند و به تندی مناطق جنوبی و شیرینی نواحی مرکزی نیستند. به طور کلی مردم مناطق شمالی علاقه زیادی به غذاهای شیرین ندارند. یکی از پرطرفدارترین غذاهای این ناحیه Nam phrik ong است که با برنج و سبزیجات می خورند. از دیگر غذاهای محبوب این منطقه کاری‌هایی مانند khao soi است که در مناطق شمالی سرو می‌شوند. از طرفی سوپ‌های زیادی هم هست که از غذاهای پرطرفدار مردم به حساب می‌آیند. یکی از شهرهای پرطرفدار مناطق شمالی تایلند چیانگ مای است که توریستان زیادی بخشی از سفر را برای امتحان غذاهای متنوع آن اختصاص می‌دهند. همچنین غذای sai ua را حتما امتحان کنید، این غذا در واقع سوسیسی تند است به همراه گوشت چرخ شده، فلفل خشک، سیر و علف لیمو درست می‌شود.

خورد و خوراک در جنوب تایلند

اغلب غذاهای جنوب تایلند، غذاهای تند هستید و برای خوردن این نوع غذا به جنوب این کشور بروید،زیرا مطمئنا در هیچ ناحیه‌ی دیگری از تایلند غذاهایی از این تندتر را نمی‌توانید پیدا کنید. غذاهای جنوب تایلند با مزه خوشمزه خیلی تاثیرگزار هستند و گردشگران زیادی فقط به خاطر همین غذاها به جنوب تایلند سفر می‌کنند. کشورهایی مانند اندونزی، مالزی و هند برروی سبک غذایی این منطقه تاثیرزیادی داشته است. در این ناحیه از کشور مسلمانان فراوانی زندگی می‌کنند و این موضوع هم بر روی سبک غذای آن‌ها تاثیر گذاشته است. جنوب تایلند به ساحل نزدیک است به همین خاطر مردم از ماهی بیشتر از گوشت استفاده می‌کنند. نارگیل از مواد غذایی اصلی کاری‌هاست و با امتحان غذاها مزه ترش و تند را بیشتر از هر مزه دیگری حس می‌کنید.

 غذای Nam prik kapee یک جور سس است که از خمیر میگو، فلفل، شکر پالم و آب لیمو درست می‌شود و با سبزیجات خام و ماهی سرخ شده خورده می‌شود و از محبوب‌ترین غذاهای این ناحیه است. مطمئنا یکی دیگر از غذاهای معروف این ناحیه geang است که یک جور کاری و یا سوپ تند است.

خورد و خوراک در شمال شرقی تایلند

خورد و خوراک در شمال شرقی تایلند با طعم خیلی تند و شور معروف هستند. سوم تام (سالاد انبه سبز)، کویی (سالاد گوشت خوردشده ترش)، لارب (مرغ چرخ کرده ترش، به همراه سالاد گوشت با نعناع و مقدار زیادی فلفل) بخشی از غذاهای خاص و منحصر به فرد این منطقه به شمار می‌رود. در اینجا برنج چسبناک و همینطور غذایی به اسم nam phrik bla که یک نوع ماهی به همراه سس تند است در مقدار زیاد استفاده می‌شود. مردم این ناحیه معمولا غذا را به همراه مقدار زیادی سبزیجات خام و سبزی‌های معطر می‌خوردند.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره خورد و خوراک در تایلند با مشا صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی ما اگر سوالی درباره دریافت ویزای تایلند،انواع ویزای تایلند،تور و جاذبه‌های گردشگری آن سوالی داشتید،حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون استرس و خوبی را تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر