ویزای همراه چین

ویزای همراه چین

کشور چین از قدیم مورد توجه بازرگانان ایرانی بوده است و به همین خاطر اطلاع از شرایط ویزای همراه چین برای این دسته از متقاضیان پر اهمیت می‌باشد. ویزای همراه کشور چین که به آن ویزای الحاق خانواده هم می گویند. این نوع ویزا معمولا برای بستگان درجه یک اتباع چینی یا شهروندان خارجی که در  چین اقامت می‌کنند، صادر می‌شود. این نوع ویزا به Q1 و Q2 تقسیم شده است و هرکدامیک از این ویزاها نیز شرایط و الزامات خاص خود را دارد.

ویزای همراه Q1 چین معمولا برای اعضای خانواده شهروند چینی به مدت حداقل۱۸۰ روز صادر می‌شود. اما ویزای همراه Q2 چین برای مدت زمان حداکثر ۱۸۰ روز صادر می‌شود.

این نوع ویزاها به صورت‌های مختلف مثل تک گذر، دو گذر یا چند گذر برای متقاضیان صادر می‌گردد. اما شرط اصلی برای دریافت این نوع ویزای چین دریافت دعوت نامه از چین و نیز اثبات کردن رابطه خانوادگی بین اسپانسر چینی و اعضای خانواده همراه است.

شرایط لازم برای دریافت ویزای همراه چین

شرایط لازم برای دریافت ویزای همراه چین این است که اولا تمام مدارک درخواستی باید به زبان چینی یا انگلیسی ترجمه شده باشد و در نهایت سفارت آن را تایید کند.

مدارک لازم برای درخواست ویزای همراه چین

  • اصل پاسپورت با حداقل اعتبار ۶ ماه و کپی صفحه اطلاعات
  • فرم درخواست به همراه عکس پاسپورتی جدید: عکس درخواست کننده باید بر روی فرم درخواست چسبانده شود.
  • دعوت نامه: دعوت نامه از طرف اتباع چینی و یا افراد مقیم چین
  • مدارک شناسائی: کپی کارت شناسائی چینی
  • مدرک اثبات رابطه خانوادگی: اصل و کپی شناسنامه و گواهی ازدواج

نحوه دریافت ویزای همراه چین

ویزای همراه چین یکی از راه‌های دریافت اقامت چین محسوب می‌شود. درخواست کنندگان برای دریافت ویزای همراه چین باید به سفارت کشور چین و یا مرکز خدمات درخواست ویزای چین (CVASC) مراجعه کرده و نسبت به درخواست ویزای همراه چین اقدام نمایند.

 متقاضی می‌تواند شخصا و یا از طریق نماینده خود ویزای خود را درخواست دهد.

نکته:سفارت چین به درخواست های ایمیلی پاسخی نمی‌دهد.

فرآیند معمول رسیدگی به درخواست ویزای همراه چین در حدود ۴ روز کاری است. البته نباید فراموش کرد که درخواست ویزا را باید ۱ ماه قبل از مسافرت به چین انجام داد.

البته متقاضیان با پرداخت هزینه اضافی می‌توانند نسبت به دریافت سریعتر ویزای خود اقدام نمایند. همچنین هزینه ویزای همراه چین شبیه هزینه دیگر انواع ویزای چین می‌باشد.

 این هزینه‌ها با توجه به ملیت هر متقاضی و نیز تعداد گذر متغییر می‌باشد.

ما در این مقاله درباره ویزای همراه چین با شما صحبت کردیم،همچنین اگر شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت سوالی درباره ی ویزای چین،تور و جاذبه‌های گردشگری چین داشتید حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به همه‌ی سوالات خود پاسخ دهند و سفری لذت بخشی را با ما تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر