انواع ویزای عراق

انواع ویزای عراق

عراق از کشورهای همسایه ایران است که به دلیل بودن حرم‌های امامان ما ،ایرانی‌های زیادی این کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند. هر سال تعداد زیادی از ایرانیان برای بازدید از حرم‌ها و مکان‌های مذهبی موجود در این کشور مقصدشان شهرهایی مانند نجف، کربلا و سامرا است. نکته‌ای که وجود دارد این است برای رفتن به این گشور باید ویزای عراق را دریافت نمایید،به همین خاطر ما در این مقاله درباره انواع ویزای عراق با شما صحبت می‌کنیم که راحتتر بتوانید به دریافت آن اقدام نمایید.

در حالت کلی ویزای عراق دو نوع است که ویزای یک ماهه انفرادی و ویزای یک ماهه گروهی شامل آن می‌شود،اما بخواهیم ریزتر به قضیه نگاه کنیم، ویزای عراق به غیر از انفرادی و گروهی در دو نوع دیگر هم فعالیت دارد به نام های ویزای اعتیادیه و ویزای متعدده که برای درخواست کنندگان سفر به کشور عراق نیز صادر می گردد.

ویزای توریستی و زیارتی عراق

یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ویزاهای عراق، ویزای توریستی و زیارتی این کشور است. این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که به قصد گردش و تفریح، زیارت حرم مطهر ائمه اطهار و بازدید از اماکن تاریخی به این کشور سفر می‌کنند.

ویزای تحصیلی عراق

افرادی که به قصد آموزش و دریافت فرصت مطالعاتی به کشور عراق سفر می‌کنند، باید ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشند. اعتبار ویزای تحصیلی به دوره آموزشی دانشجو بستگی دارد و بر اساس آن صادر می‌شود. با توجه به پایین‌تر بودن هزینه تحصیل در عراق، این ویزا موردتوجه بسیاری از دانشجویان قرار دارد. سیستم آموزشی کشور عراق کاملاً اروپایی است و زبان تحصیل در دانشگاه ‌های این کشور نیز انگلیسی است.

ویزای کاری عراق

افرادی که به قصد کسب و کار به عراق سفر می‌کنند باید برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. این نوع ویزا معمولا از طرف شرکت‌ها و صاحبان کسب‌ و کار برای کارمندان اخذ می‎شود. شرکت‌‌هایی که قصد انجام پروژه‌های خارج از کشور را دارند و می‌خواهند نماینده‌ای در عراق داشته باشند، این نوع ویزا را برای کارمندان خود دریافت می‌کنند.

ویزای پزشکی عراق

ویزای درمان برای افرادی صادر می‌شود که به منظور استفاده از خدمات پزشکی و عمل جراحی به عراق سفر می‌کنند. این افراد باید برای دریافت ویزای پزشکی این کشور اقدام نمایند.

ویزای ازدواج: ویزای ازدواج نوع دیگری از ویزاست که در همه‌ی کشورهای دنیا وجود دارد. زمانی که دو نفر از نقاط مختلف دنیا با یکدیگر آشنا شده و باهم ازدواج می‌کنند، درخواست ویزای ازدواج می‌دهند. این ویزا در گذشته چندان رایج نبود، اما با پیشرفت تکنولوژی و گسترده شدن روابط، رواج بیشتری پیدا کرده و با استقبال بالایی مواجه شده است.

ویزای یک ماهه انفرادی عراق

در ویزای انفرادی عراق مشخصات شما صادر می‌شود و دارندگان ویزا به صورت انفرادی و فرادا می‌توانند به تنهایی و جداگانه وارد کشور عراق شوند.

ویزای یک ماهه گروهی عراق

اما ویزای عراق در حالت گروهی به وسیله شرکت‌های کاروانی برای عده ای مشخص از افراد صادر می‌شود، این افراد باید به عنوان کاروان وارد عراق شوند و امکان ورود به تنهایی به این کشور وجود ندارد. مراحل مختلف دریافت ویزای گروهی عراق به صورت زیر می‌باشد:

برای درخواست ویزای گروهی عراق، ابتدا مسئول کاروان باید درخواست خود را در سایت سماح ثبت نماید. در این درخواست مشخصات کامل تمام اعضای گروه را وارد می‌کند و پس از آن باید دوباره مسئول کاروان به کارگزاری امور زیارتی تهران مراجعه نمایند و در خواست ویزای گروهی عراق ،به همراه مجوز اخذ این ویزا با ارائه مدارک شناسایی تمام اعضای کاروان را تحویل دهد.

سپس برای دریافت ویزای عراق، کارگزاری امور زیارتی با ارئه درخواست و مدارک دریافتی به سفارت عراق تحویل می‌دهد. پس از بررسی مدارک و درخواست توسط افسر سفارت عراق،  اگر با هیچ مشکلی مواجه نشدید دستور ویزای گروهی را صادر می‌شود.

کارگزاری امور زیارتی اقدام به ارائه درخواست و مدارک دریافتی به سفارت عراق می‌کند. افسر سفارت عراق به بررسی درخواست و مدارک می‌پردازد و اگر با هیچ نقص و شبه‌ای مواجه نشود، ویزای گروهی را صادر می‌کند. در غیر این صورت از صدور ویزا ممانعت تا زمان رفع مشکل ممانعت می‌شود. به عبارت دیگر، حتی اگر مدارک فقط یک نفر از اعضای کاروان مشکل داشته باشد، ویزای گروهی صادر نمی‌شود تا زمانی که مشکل آن شخص رفع یا اینکه اسم وی را از لیست مسافران حذف شود.

ویزای اعتیادیه عراق

ویزای اعتیادیه عراق برای افرادی که در خاک عراق مشغول انجام پروژه های تجاری معینی هستند صادر می‌گردد. این ویزادر واقع نوعی ویزای کاری در این کشور است و مدت اعتبار آن ۳ ماه است و انفرادی نیز می‌باشد. دارندگان ویزای اعتیادیه عراق تنها یک بار حق ورود و خروج به عراق را دارند.

ویزای متعدده عراق

دیگر ویزای عراق که نام آن ویزای متعدده است برای افرادی صادر می‌گردد که در حال اجرای پروژه‌های اقتصادی معین در عراق هستند. ویزای متعدده هم نوعی از ویزای کاری عراق است که اعتبار آن ثابت نیست اما به صورت ۳ ماهه، ۶ ماهه و یک ساله صادر می‌شود. ویزای متعدده عراق، ویزایی مالتیپل (چندبار ورود) است، یعنی به واسطه آن فرد می‌‌تواند چند بار از مرزهای عراق رفت و آمد کند.

ما در این مقاله درباره انواع ویزای عراق با شما صحبت کردیم و آنها را به شما معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای عراق،نحوه دریافت ویزای عراق و سفارت عراق داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا بدون دغدغه ویزای خود را دریافت نمایید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزای عراق توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر