مسقط زیباترین شهر عمان

مسقط زیباترین شهر عمان

مسقط زیباترین شهر عمان : اگر علاقه‌مند به کشف کشورهای خارجی هستید، تور عمان می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد،چون این کشور یکی از زیبا‌ترین کشورها در خاورمیانه است. همچنین  یکی از کشورهایی است که علاقه به ایجاد رابطه به برقراری با ایران دارد. به همین خاطر، در عمان هتل‌هایی به زبان فارسی برای توریستان ایرانی وجود دارد.

جهت رزرو تور عمان با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ تماس حاصل فرمایید.

مسقط،پایتخت عمان

مسقط،یکی از شهرهای کشور عمان و همچنین پایتخت آن محسوب می‌شود. مسقط از بزرگ‌ترین شهرهای عمان محسوب می‌شود که طبق سرشماری انجام شده در سال ۲۰۱۸، حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت داشته است. قدمت مسقط به ۹۰۰ سال پیش می‌رسد و یا به عبارت دیگر در قرن ۱۲ میلادی، این شهر تاسیس شده است و بیشتر توریستان داخلی و خارجی مسقط را زیباترین شهر عمان می‌دانند.

دلیل نام گذاری مسقط

نام این شهر در زبان عربی به معنای درحال سقوط است. برخی منتقدان یونانی، در قرن ۱۹ام به این موضوع اشاره کردند که منظور از محل سقوط در معنای لغوی مسقط، همان پهلو گرفتن کشتی‌ها یا افتادن لنگر در دریای عمان است.

جهت رزرو تور مسقط با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ تماس حاصل فرمایید.

اقتصاد در مسقط زیباترین شهر عمان

کار اصلی مردم مسقط، تجارت، نجاری، ماهیگیری و صنعت می‌باشد، همچنین این شهر به تعدادی از کارها از‌جمله طلا سازی، صنایع دستی و نقره سازی هم مشهور است.

وجود دریا در این منطقه، باعث ایجاد شغل‌های مختلف و گوناگونی در سطح شهر شده است. مثلا صید ماهی در تمام طول ساحل مسقط دیده می‌شود و اکثر مردم که در ناحیه‌ی ساحلی این شهر زندگی می‌کنند، در زمان و فصول ماهیگیری به این کار روی می‌آورند. قابل ذکر است، حکومت این کشور هم از مردمان ماهیگیر حمایت می‌کند و به این منظور یک روستای مدرن را برای این افراد فراهم کرده است. این روستا در ساحل مسقط پایه گذاری شده و به نام سداب شناخته شده می‌باشد.

حکومت، خانه‌های روستای سداب را به طور رایگان به صیادانی که در این ساحل فعالیت می‌کنند، اهدا کرده است. همچنین ساخت نوعی حلوا به نام حلوای امانی یا مسقطی در این شهر بسیار رایج می‌باشد.

جغرافیا در مسقط

این شهر میان خلیج عمان و کوه حجر شرقی قرار دارد. از مهم‌ترین بندرهای عمان و البته یکی از جالب و عجیب‌ترین بنادر در کل جهان به حساب می‌آید. دور تا دور این بندر را کوه‌ها احاطه کرده‌اند که، فاقد هرگونه پوشش نباتی هستند. همچنین صخره‌های درشت، زیبا و درخشنده در اطراف این بندر دیده می‌شود. کوه‌هایی که در پیش نیز به آن‌ها اشاره شد، کل بندر مسقط را احاطه کرده است، اما جالب است بدانید این کوه‌ها با فاصله‌ی جدا از هم قرار گرفته‌اند، لذا بدین وسیله می‌توان به پشت کوه‌ها راه یافت. این شهر همان‌طور که از نظر موقعیت مکانی، در منطقه‌ی بسیار مهمی واقع شده است، از نظر سیاسی نیز بسیار مهم و حائز اهمیت بوده؛ به طوری که بسیاری از نهادهای مهم دولتی در این شهر واقع شده است. قابل به ذکر است که این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرها در کشور عمان بوده که از دوران قدیم در سلطنت عمان این شهر به مسقط وعمان معروف بوده است.

این شهر چون یکی از قدیمی‌ترین شهرها در منطفه‌ی عمان می‌باشد، لذا در این شهر چندین قلعه‌ی تاریخی مستقر شده است که برخی از مشهورترین آن‌ها قعله‌ی میرانی و قعله‌ی جلالی می‌باشند‌.

مکان‌های گردشگری در مسقط

در کشور عمان، شهرهای مختلفی وجود دارد و به همین دلیل، در این کشور جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد. از جمله شهرهایی که در این کشور وجود دارد می‌توان به مسقط اشاره کرد. این شهر هم از نظر موقعیت جغرافیایی و هم از نظر موقعیت طبیعی در شرایط خاصی قرار گرفته است؛ به همین دلیل به عنوان یکی از شهرهای پرجاذبه در کشور عمان، به حساب می‌آید. هرساله جمعیت زیادی از افراد به عنوان سفرهای کاری و گردشگری وارد کشور عمان و پس از آن شهر زیبای مسقط می‌شوند.

مسجد جامع سلطان قابوس

در این شهر مسجد سلطان قابوس واقع شده است که یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد مدرن جهان محسوب می‌شود که درسال ۲۰۰۱ ساخته شد.

یکی از مشهورترین چیزهایی که در این مکان قرار گرفته است، فرش این مسجد است. فرش نمازگزاران در این مسجد کل مکانی را که برای اقامه‌ی نماز درنظر گرفته شده است را می‌پوشاند. در طراحی و ساخت این فرش از سنت فرش و قالی بافی در شهرهای تبریز، اصفهان و کاشان بهره‌ برداری شده است و به همین خاطر این فرش به یکی از زیباترین فرش‌ها تبدیل شده است. اندازه‌ی آن به قدری بزرگ است که به طور تقریب چهار سال برای بافت و طراحی و ساخت آن زمان برده است. همچنین وزن آن به چیزی حدود ۲۱ تن می‌رسد.

از دیگر وسیله‌ی زیبا در این مسجد، می‌توان به لوستر آن اشاره کرد که چیزی حدود ۱۴ متر ارتفاع دارد و به همين دلیل از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین لوسترها در سراسر جهان به حساب می‌آید.

کوه اخضر

یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر مسقط کوه اخضر می‌باشد. برخی دلیل جذاب بودن این کوه را موقعیت مکانی آن می‌دانند زیرا اين کوه در اطراف دریا قرار گرفته ‌است. از بالای کوه می‌توان دریا را مشاهده کرد و همین باعث شده است که این مکان چشم‌انداز زیبایی داشته باشد.

این کوهستان به دلیل دارا بودن درختان مرغوب و عالی انار بسیار مشهور است. به طوری که به عقیده‌ی برخی مسافران، این کوهستان با کیفیت‌ترین انار کل جهان را تولید می‌کند. از این انارها در تولید نوشیدنی‌های ضد الکلی استفاده می‌شود. همچنین این کوهستان دارای مقادیر بسیار بالایی از گل‌های رز می‌باشد که پس از کشت این گل‌ها آن را به صورت اسانس به دیگر کشورها می‌فروشند.


استخر بیمه

این استخر یکی از طبیعی‌ترین استخرها محسوب‌ می‌شود که از نظر مردمان بسیار پرطرفدار است به طوری که هرساله عموم مردم از این استخر در شهر زیبای مسقط دیدن می‌کنند. این استخر علاوه بر اهمیتی که از نظر بعد تفریحی دارد، از نظر زمین شناسی نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

از فواید این استخر، این است که عمق آن در بخش میانی، دقیق به اندازه‌ی قد آدمی می‌باشد. همچنین این استخر دارای ماهی‌های ریز می‌باشد که اگر در تایم طولانی در این استخر باشید این ماهی‌ها پوست مرده‌ی انگشتان پا و دست شما را می‌خورند.

ما در این مقاله درباره مسقط زیباترین شهر عمان با شما صحبت کردیم و آن را به شما معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،ویزای تایلند،ویزای چین، ویزای عراق،تور باکو ،تور عمان و تور مسقط داشتید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه‌ای را با ما تجربه نمایید.

جهت رزرو تور عمان و تور مسقط با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ تماس حاصل فرمایید.

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر