غذاهای معروف عمان

غذاهای معروف عمان

عمان کشوری فوق‌العاده در سواحل دریای عمان است و پایتخت آن، شهر مسقط است که توریستان زیادی هر ساله به آن سفر می‌کنند. عمان در همسایگی عربستان و امارات قرار دارد ،به همین جهت اشتراکات فراوانی بین این کشورهای عربی وجود دارد، با این حال، این کشور ویژگی های خاص خود را دارد که حتما برای گردشگران جذاب است. غذاهای محلی و خاص هر کشوری از مهم‌ترین جذابیت‌های سفراست. عمان کشوری با غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه است ،که سفر به عمان و شهر مسقط را خاطره انگیزتر و لذت بخش تر می‌کنند،به همین خاطر ما در این مطلب قصد داریم خوشمزه‌ترین غذاهای عمان را به شما معرفی کنیم و شما را با آشپزی خوشمزه و خوش طعم عمانی بیشتر آشنا کنیم.اگر قصد دارید تور عمان را رزرو نمایید، پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر حتما این غذاها را امتحان نمایید. در ادامه با مهرآباد گشت همراه باشید.

غذای عمانی مجبوس

مجبوس که به نام‌های کبسا و مکبوس هم معروف است ازغذاهای معروف عمان و همین طور کشورهای همسایه است و همینطور بسیار پرطرفدار است. خاستگاه اصلی این غذای خوشمزه که از ترکیب برنج و گوشت و … می‌باشد کشورعربستان است، با این حال در بسیاری از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان هم می‌توانید مجبوس را امتحان کنید. برای تهیه مجبوس برنج را با زعفران، سبزیجات، گوشت یا مرغ و ادویه‌های مختلف ترکیب می‌کنند و یک پلوی خوش عطر و خوشمزه درست می‌کنند. در واقع، دو مولفه اصلی این غذا که آن را خاص و متمایز می‌کند زعفران و هل است.برای طبخ این غذای معروف عمانی ابتدا گوشت قرمز یا سفید را با پیاز و سیر می‌پزند تا کاملا نرم و پخته شود و بعد ادویه‌های مختلف را به آن اضافه می‌کنند و بعد با برنج آبکش شده ترکیب و دم می‌کنند. در کشور عمان این غذا را اغلب همراه با ماست یا سالاد، نان سنتی و همین طور سس گوجه سرو می کنند و می‌خورند.

کباب شووا از معروفترین غذاهای عمانی

شووا که معروف به قوزی است؟ یکی از پرطرفدارترین غذاهای عمان محسوب می‌شود که بیشتر برای مناسبت‌های خاص مانند عیدفطر و … درست می‌شود. شووا در واقع نوعی کباب بره است که فرآیند کباب شدن و آماده شدن آن بسیار طولانی است. در کشور عمان این غذا را برای روز اول عید آماده می‌کنند و در روز دوم یا سوم عید می‌خورند. گوشت بره، شتر یا بز را با ادویه‌های مختلف عمانی طعم‌دار می کنند و بعد داخل برگ موز یا نخل می‌پیچند و داخل تنور سنگی می‌گذارند و به مدت دو روز آرام آرام کباب می‌کنند.
اگر شما هم قصد رزرو تور عمان را دارید،حتما آن را امتحان کنید تا مزه‌ی این غذای عمانی برای همیشه در ذهن شما ثبت شود.

نان عمانی

در کنار دیگر غذاهای عمان ، انواع مختلف نان سنتی و محلی را هم می‌توانید مشاهده کنید. یکی از معروفترین نان‌های عمان نانی ضخیم و گرد و بزرگ است. مردم عمان عادت دارند غذا را با نان بخورند، به همین دلیل در بیشتر رستوران‌ها هم در کنار غذاهایشان نان‌های سنتی عمان قرار داده می‌شود.

کباب مشکاک

کباب مشکاک یکی دیگر از غذاهای معروف عمان است که در این کشور خیلی پرطرفدار است. کباب عمانی با انواع گوشت مانند گوساله، بره یا مرغ طبخ می‌شود و میشه گفت شبیه به کباب ما ایرانی‌هاست. اما ادویه‌هایی که برای مزه‌دار کردن کباب استفاده می‌شود شاید با ادویه های ما متفاوت باشد. در کباب مشکاک عمانی از ادویه‌های مختلف مثل کاری استفاده می‌شود و در آخر هم با نان سنتی عمان خورده می‌شود. هنگام جشن ها، مناسبت‌های خاص مانند عید و مراسم‌های مختلف مانند ازدواج و … کباب مشکاک یکی از اولین غذاهای عمانی است که تهیه می‌شود.

هریس

از دیگر غذاهای معروف و پرطرفدار عمانی هریس است ، که برای مناسبت‌های خاص تهیه می‌شود. هریس غذایی شبیه به حلیم ما ایرانی‌هاست و از ترکیب گندم با گوشت تهیه می‌شود که به مدت زیاد و با حرارت خیلی کم پخته و با هم ترکیب می‌شوند.

شاورما

شاورما از غذاهای پرطرفدار عمانی است که شبیه به دونر کباب ترکیه است که جزء خوشمزه‌ترین غذاهای کشور عمان محسوب می‌شود. برای طبخ شاورما از گوشت مزه دار شده و پرادویه اغلب بره یا گوسفند درست می‌شود که در مقادیر زیاد به سیخ کشیده می‌شود و با حرارت کم آتش کباب می‌شود. البته از گوشت‌های دیگر مانند مرغ، بوقلمون، گوساله یا بز هم می‌توان استفاده کرد. در خیابان‌های شهرهای مختلف عمان از جمله مسقط می‌توانید شاورما را در بسیاری از رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها ببینید و امتحان کنید.
ما در این مقاله درباره غذاهای معروف عمان با شما صحبت کردیم و آن را به شما معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،ویزای تایلند،ویزای چین و ویزای عراق،تور باکو و تور عمان داشتید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه‌ای را با ما تجربه نمایید.

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر