شهرهای مالزی

شهرهای مالزی

کشور مالزی به دلیل این که ترکیبی از مالایی‌ ها، چینی‌ ها، هندی‌ ها و برخی دیگر از اقوام بومی است و به علت فرهنگ ها، مذاهب و نژادهای مختلف یکی از پرطرفدارترین  مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است. سفر به مالزی شما را با فرهنگ های گوناگون و شهرهای مختلفی آشنا می کند که لازم است برای مدیریت و برنامه ریزی پیش از عزیمت به آن جا با شهرهای آن آشنایی پیدا کنید. در ادامه ما شما را با برخی از شهرهای توریستی کشور مالزی آشنا خواهیم کرد. برای سفر به مالزی، خرید بلیط مالزی، رزرو تور مالزی و رزرو هتل در مالزی با مهرآبادگشت در تماس باشید.


شهر کوالالامپور مالزی

پایتخت رسمی کشور مالزی و بزرگ ترین شهر آن کوالالامپور نام دارد.

این شهر در دامنه های کوهستانی قرار دارد و به همین دلیل به کوالالامپور و مناطق مجاور آن کلانگ (یعنی دره) می گویند. شهر کوالالامپور در نزدیکی خط استوا است و درصد رطوبت و بارندگی های موسمی آن بالا می باشد. با وجود این که اکثریت مردم کوالامپور مسلمان هستند، سفر به این شهر محدودیت خاصی برای گردشگران ندارد. آکواریوم کولالامپور، پارک پروانه، برج های دوقلوی پتروناس و انواع موزه های آن، از جاذبه های گردشگری کوالالامپور به شمار می روند.

شهر لنکاوی مالزی

شهر لنکاوی در نقطه تلاقی تنگه مالاکا با آب های دریای آندامان قرار گرفته و از صد جزیره تشکیل شده است. بسیاری از جزیره های این شهر از جنگل های انبوه پوشیده شده است و غیر مسکونی و عجیب و غریب هستند. بیش تر جاذبه های گردشگری اصلی این شهر از افسانه های باستان (مثل داستان های خون آشامی) ریشه گرفته اند. جزیره وایانگ بانتینگ، آبشارهای تلاگاتوجو، درخت های استوایی، ماسه های سفید و آب های روشن کریستالی از دیگر جاذبه های گردشگری شهر لنکاوی می باشد.

شهر پنانگ مالزی

شهر پنانگ به جزیره شگفتی ها در مالزی معروف است و یکی از پرطرفدارترین شهرهای مالزی می باشد. این شهر گرمسیری به نخل های بلند و ماسه های طلایی اش مشهور است و فستیوال های زیادی مثل جشنواره های بین المللی گل پنانگ، جشنواره های ارواح گرسنه، جشنواره تایپوسام، جشنواره مسابقات قایق رانی اژدها، و انواع جشنواره های فرهنگی و غذایی در آن برگزار می شود. از دیگر جاذبه های توریستی شهر پنانگ می توان به مسجد کاپیتان کلینگ، معبد که کلاک سی، پارک پرندگان،  ساحل باتو فرینیگی، قلعه کورن والیس و موزه ی اسباب بازی اشاره کرد.

شهر کوتاکینابالو مالزی

بیش از سی قبیله بومی در شهر زندگی می کنند که به هشتاد گویش مختلف سخن می گویند. به دلیل قرار گرفتن شهر کوتاکینابالو در زیر کمربند طوفان، این شهر به نام سرزمین زیر هجوم باد نیز معروف شده است. شهر کوتاکینابالو جزیره ای است با آب هایی کم عمق، زمین های مرجانی و ساحلی با شن های سفید و بسیار زیبا. جمعیت این شهر با توجه به وجود روستاهای اطراف آن حدود یک میلیون نفر است و شهر محبوب گردشگران ماجراجو می باشد.

شهر جوهور باهرو مالزی

جوهرباهرو شهری بزرگ و نسبتاَ پیشرفته است که در همسایگی کشور سنگاپور واقع شده است. این شهر یکی از گران ترین شهرهای مالزی می باشد که به علت مراودات تجاری اش با سنگاپور شرایط زندگی عالی ای را برای شهروندان و گردشگران خود مهیا کرده است.

شهر تایپینگ مالزی

شهر کوچک  تایپینگ یکی از شهرهای تاریخی کشور مالزی است که شامل آثار باستانی زیادی می باشد. تایپینگ پرباران ترین شهر کشور مالزی است که نخستین پارک عمومی و نخستین موزه کشور مالزی در آن قرار گرفته. بیش تر اهالی شهر تایپینگ چینی هستند.

شهر جورج تاون مالزی

نام ج.رج تام از پادشاه کشور انگلستان جورج سوم وام گرفته شده شهری بسیار مشهور و معروف به جواهر شرق است. این شهر پر از کافه و رستوران و مرکز خرید است. مغازه های قدیمی، معبدها، مسجدها، برج ها و موزه های جورج تاون نیز بسیار معروف هستند و همین امر آن جا را به یکی از قطب های گردشگری کشور مالزی تبدیل کرده است.

شهر کوالا ترنگ گانو مالزی

شهر کوالاترنگ گانو سال ها پیش فقط یک ده کوچک برای ماهیگیری بود، اما کشف چاه های نفتی به سرعت آن را به یکی از مقاصد اقتصادی و توریستی کشور مالزی بدل کرد. بیشتر مردم کوالا ترنگ گانو مالایی هستند.

شهر ایپوه مالزی

شهر ایپوه سومین شهر بزرگ کشور مالزی است که در فاصله دو ساعتی از شهر کوالالامپور قرار دارد. این شهر یکی از ثروتمندترین شهرهای آسیای جنوبی است که جاذبه هایی مانند معابد غاری، برج ساعت، اداره پست و شهرداری دارد. 


برای برنامه ریزی بهتر سفر به کشور مالزی حتماً پیش از سفر مقالات سایت ما را مطالعه کنید. برای سفر به مالزی، خرید بلیط مالزی، رزرو تور مالزی و رزرو هتل در مالزی با مهرآبادگشت در تماس باشید.02188833123

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر