معرفی غذاهای مالزی

معرفی غذاهای مالزی

ناسی لماک

پادشاه غذاهای مالایی " ناسی لماک " می باشد که جزو محبوب ‌ترین غذاهای محلی مالزی محسوب می شود و به معنای " برنج چرب " است ، برنجی است که با شیر نارگیل پخته شده و بعد از پختنش با آنچوی سرخ می شود و در نهایت با سمبل ( یک نوع سس تند ) ، برش های خیار ، تخم مرغ آب پز و روغن بادام زمینی سرو میشود .
همچنین این غذا همیشه در داخل برگ موز پیچیده میشود و یک میان وعده خوشمزه و پرطرفدار در این کشور بشمار می رود و جالب است بدانید که این غذای وسوسه انگیز معمولا کمتر از 5 RM  برای شما هزینه بر نخواهد برداشت .
این غذا در رستوران‌ های مجلل بسیار گران و در غذا فروشی‌ های کنار جاده حتی با قیمت خیلی کم نیز یافت می شود ، ضمنا محلی ‌ها اغلب این غذا که ترکیبی از مزه‌ های گوناگون است با دست میل می ‌کنند .

ساتای محبوب ترین غذای مالزی


ساتای عنوان معروف ترین و محبوب ترین غذای مالزیایی در این کشور را از آن خود کرده است و این غذا شامل گوشت کبابی خوابانده شده در سس مخصوصی می باشد که بر روی زغال پخته می‌ شود و توجه داشته باشید که اغلب تکه‌ های گوشت در زردچوبه و شیره نارگیل یا در ادویه ‌های محلی و خاص این منطقه قرار می ‌گیرد تا کلی مزه دار شود و سپس به آرامی کباب می‌ شوند و به همراه سس خوش ‌طعمی سرو می‌ شود که در نوع خود بی نظیر است .


همچنین ساتای یه غذای بسیار ساده می باشد که شما می توانید با تکه های گوشت اعم از : مرغ ، گاو یا گوسفند سفارش دهید و در ضمن شما با توجه به سلیقه غذایی تان امکان این را دارید که این غذا رو با یک سس پر ادویه و یا سمبل معروف نوش جان کنین که قطها دوست خواهید داشت .


لازم به ذکر است که این تکه ‌های گوشت که عموما از گوشت مرغ ، گاو و یا گوشت ‌های دریایی است را در سیخ ‌های چوبی کوچکی کرده و سپس آن را کباب می‌ کنند و نکته مهم این غذا این است که بوی بسیار اشتها آوری دارد و با یک بار خوردن از آن طرفدار پرو پا قرص آن خواهید شد .


آسام پداس


آسام پداس یک جور ماهی می باشد که مثل سایر غذاهای مالزیایی  با برنج سرو میشود و کلی هم طرفدار دارد و در ضمن آسام پداس به معنی " تند و ترش " در این کشور است و طعم بی نظیر آن حقیقتا با معنیش کاملا مترادف است و اینکه مواد تشکیل دهنده این غذا فلفل ، موسیر ، تمبر هندی است که با ماهی خالخالی اسپانیایی ترکیب شده و به این صورت سرو می شود .

باکوته یک غذای خاص کشور مالزی

باکوته در اقع یکی از غذاهای محبوب چینی هاست که پخت آن در میان کشورهای همسایه همچون تایوان، سنگاپور و تایلند رایج است اما باید بگوییم که بهترین نوع این غذا را مالزیایی ها می پزند حتی این برتری به گونه ای است که از خود چینی ها هم این را بهتر درست می کنند و از ای رو این غذا در زمره ی غذاهای معروف مالزی به شمار می رود.

نام این غذا از سه کلمه باک به معنی گوشت، کوت به معنی استخوان و ته یعنی چای تشکیل شده است و به خوراکی گفته می شود که از پختن دنده به همراه سبزیجات و ادویه های معطر به دست می آید. این غذا بسیار پرچرب و لذیذ است و از مخلوطی از ادویه های مختلف مانند بادیان، دارچین، میخک، دانه ی رازیانه و سیر به آرامی و طی چند ساعت پخته می شود.

در سفرتان به مالزی به یاد داشته باشید که پس از صرف این غذا معمولا یک لیوان چای می نوشند که به هضم این خوراک چرب کمک کند و به همین خاطر کلمه ته به معنای چای در اسم این غذا اشاره ای مستقیم به خورد چایی بعد از میل کردن این غذا دارد.

روجاک  غذای مالزی


روجاک در اصل نوعی سالاد میوه و سبزیجات می باشد که در کشورهای اندونزی ، مالزی و سنگاپور طرفداران زیادی دارد و بیشتر در این کشورها درست می‌ شود . این سالاد شامل ساقه لوبیا ، خیار خرد شده و چغندر ، کیک آردی ، تخم مرغ سفت پخته شده و پودر میگو می باشد که داخل ظرفی می ‌ریزند و آن را با سس شیرین و ادویه بادام زمینی مخلوط کرده و سرو می کنند ، ضمنا در بعضی از ترکیبات از سیب زمینی پخته شده و گریپ فروت به همراه سس شکلاتی شیرین نیز استفاده می ‌شود که طمعی بی نظیر به این سالاد می دهد . 

لاکسا


لاکسا سوپی تند و ترکیبی از ادویه‌ های مختلفی است که می توان گفت به نوعی ترکیب آشپزی مالایی و چینی بشمار می رود و بدانید که این غذا از نودل برنج یا رشته ‌فرنگی برنج و گوشت مرغ ، میگو یا ماهی به همراه ادویه ‌های تند تهیه می شود . همچنین مایع اصلی به کار رفته در پخت این غذا " شیره نارگیل " یا " آسام ترش " که از تمر هندی یا نوعی میوه ترش بنام گلوگور تشکیل میشود و جالب است بدانید که این غذا در کشورهای مختلفی درست می‌ شود که هر جا با دستورات و روش‌‌ های طبخ متفاوتی طبخ میشود .

آیام پرچیک غذای پرطرفدار مالزی


آیام پرچیک غذایی بسیار معروف و پرطرفدار در مالزی شناخته می شود که ترکیبات این غذا مرغی است که در شیر نارگیل ، پیاز ، سیر ، زنجبیل ، لیمو و فلفل و ادویه های دیگر خوابانده شده و سپس کبابی یا سرخ می ‌شود که شما را مجذوب خود می کند . مورد مهمی که این غذا را خوشمزه و منحصر به فرد می ‌کند ، گوشت لذیذ و آب ‌دار آن است که به همراه برنج و کمی سالاد ترکیبی عالی را به وجود می ‌آورد که می ‌توان گفت طعم این مرغ بی ‌نظیر و تکرار نشدنی برایتان خواهد بود .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور مالزی به صورت نقد و اقساط با کارشناسان مهرآباد گشت در تماس باشید.02188833123


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر