بهترین زمان سفر به مالزی

بهترین زمان سفر به مالزی

کشور زیبای مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و از شمال با تایلند، از جنوب با سنگاپور و از غرب با اندونزی همسایه است. این کشور آب و هوایی مرطوب و استوایی دارد و باران های سیل آسای آن بسیار معروف می باشند. اگر برای سفر به کشور مالزی دغدغه این را دارید که چه زمانی و با چه تجهیزاتی به آن جا بروید با مهرآبادگشت همراه باشید. در ادامه ما همه اطلاعات درباره بهترین زمان سفر به مالزی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. برای سفر به مالزی، خرید بلیط مالزی، رزرو تور مالزی و رزرو هتل در مالزی با مهرآبادگشت در تماس باشید.

آب و هوای کشور مالزی

مالزی به علت نزدیک بودن به خط استوا از آب و هوای استوایی برخوردار است و دارای دو فصل کم بارش و پر بارش می باشد. میانگین دمای هوا در این کشور ۲۷ درجه سانتی‌ گراد است. بارش های سیل آسای مالزی در فصل های بهار و تابستان بسیار معروف هستند اما در پاییز و زمستان بارش ها به صورت محسوسی کم می شود. کشور مالزی در تمام طول سال هوایی گرم و مرطوب دارد.

لازم است گردشگران پیش از سفر به مالزی لازم است حتماً آب و هوای آن جا را چک کنید چرا که این کشور در بیش تر روزهای سال بارانی است. دمای هوا در مالزی در روز از ۳۰ درجه بیشتر می شود و در شب نیز زیر 20 درجه نمی آید. در کل اگر قرار است به کشور سرسبز مالزی سفر کنید باید همیشه انتظار باران را داشته باشید.

چه زمانی به کشور مالزی سفر کنیم؟

بخش شرقی مالزی بیش ترین میزان بارندگی را از اوایل نوامبر تا آخر مارس دارد و بخش غربی آن نیز از ماه های مه تا سپتامبر همراه با طوفان و بادهای موسمی است. کم بارش ترین ماه های مالزی  بین ماه می تا ماه جولای است. در ماه های ژانویه و فوریه فستیوال های گوناگونی در کشور مالزی برگزار می شود و گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این کشور سفر می کنند. در کل بهترین زمان سفر به ساحل شرقی مالزی بین ماه های ژوییه و اوت است که با بارش کمتری مواجه می شوید.

در سفر به کشور مالزی چه لباسی بپوشیم؟

با این که مالزی کشور مسلمان نشینی است، پوشش در آن به غیر از اماکن مذهبی آزاد است. اما در کل بهتر است همیشه لباس کتان غیر جذب و چتر همراه خود داشته باشید. از آن جایی که هوا در مالزی زیاد سرد نمی شود و معمولاً معتدل است لباس های تابستانی برای روزهای گرم و لباس های بهاره برای روزهای خنک انتخاب مناسبی هستند.  

آب و هوا در شهرهای مختلف کشور مالزی

آب و هوای شهر کوالالامپور: کوالالامپور در ارتفاع 22 متری از سطح دریا قرار گرفته و از شهریور ماه تا فروردین ماه فصل باران های موسمی است.

آب و هوای شهر پنانگ

آب و هوای این شهر معمولاً گرم و مرطوب است و مسافران پنانگ می توانند همیشه از نور آفتاب لذت ببرند. میانگین دمای شهر پنانگ 27 درجه سانتی گراد است.

آب و هوای جزیره لنکاوی

این جزایر نزدیک خط استوا قرار گرفته اند و معمولاً تعادل مناسبی بین تابش آفتاب و بارش باران در آن برقرار است. دمای هوا در جزیره لنکاوی بین 30 تا 35 درجه سانتی گراد است.


برای سفر به کشور زیبا و باران خیز  مالزی حتماً آب و هوای آن را چک کنید و پوشاک مناسبی همراه خود داشته باشید.  برای سفر به مالزی، خرید بلیط مالزی، رزرو تور مالزی و رزرو هتل در مالزی با مهرآبادگشت در تماس باشید.02188833123


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر