1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. هر آنچه نیاز است در مورد ازمیر بدانید

هر آنچه نیاز است در مورد ازمیر بدانید

هر آنچه نیاز است در مورد ازمیر بدانید

Smyrn نام باستانی ازمیر 

 ازمیر باسستانی

یکی از مشهورترین شهرها و استانهای تابستانی ترکیه به عنوان Smyrna شناخته می شد ، با تاریخی که قدمت آن به دوران باستان باز می گردد. با سفر به یونان باستان ، فرهنگ سفر نگاهی می اندازد به تاریخ Smyrna و بقایای آن در ازمیر مدرن .

تاریخچه Smyrna

با توجه به محل حفاری Yeşilova Höyük واقع در Bornova ، منطقه ای که ازمیر مدرن را شامل می شود ، به عنوان شهرکی در حدود هزاره سوم قبل از میلاد آغاز شد ، و در طول دوره عتیقه ، یک شهر قدرتمند متعلق به لیگ یونی بود. اسمیرا ممکن است افتخار داشتن هومر را به عنوان ساکن داشته باشد ، اما قطعاً از دریای مجاور استفاده کرده است ، که به کشتیهای تجاری یونان اجازه داده است تا به مرکز لیدیا (پادشاهی در آسیای صغیر) قایقرانی کنند و اسمیرنا را به یک تجارت نسبتاً مهم تبدیل کنند. مسیری بین آناتولی و اژه ، اجازه می دهد تا قرن هفتم قبل از میلاد شکوفا شود. اسمیرا پس از شکست توسط پادشاهی لیدین ، در دوره هلنیستی به دستور اسکندر کبیر احیا شد و بعداً به یکی از شهرهای اصلی روم آسیا تبدیل شد و با پرکامون و افسس بر سر عنوان "اولین شهر آسیا" رقابت کرد.

پایتخت از Smyrna باستان © کن و نیوتا / فلیکر

ازمیر باسستان 


هنگامی که قسطنطنیه به مرکز دولت تبدیل شد ، اسمیرا با کم شدن تجارت ناگزیر از نفوذ خود شد. در دوره عثمانی ، Smyrna بخشی از امپراتوری شد وقتی که زمین متعلق به سلسله آیدین سابق عثمانی شد. تا اواخر قرن 19 ، جمعیت Smyrna عمدتا یونانی بود ، و به عنوان یک مرکز مهم مالی و فرهنگی برای جامعه عمل می کرد. به این ترتیب ، یونان تا سال 1919 اسمیرنا را اشغال کرد تا اینکه ارتش ترکیه مصطفی کمال آتاتورک در سال 1922 وارد این شهر شد و جنگ یونان و ترکیه را پایان داد. در این مرحله بود که یک آتش سوزی عمدی (معروف به آتش بزرگ سمیرنا) در محله های یونان و ارمنی اسمیرنا قرار گرفت که مقصر آن هنوز مورد اختلاف است. پس از این وقایع ، جمعیت Smyrna به طرز چشمگیری تغییر کرد ، زیرا ساکنان به سرزمین های بومی خود گریختند تا هرگز برنگردند. سالها بعد ، در 28 مارس

ازمیر آگورا آرکس © Benh LIEU SONG / Flickr

 ازمیر باستان

آگورای باستانی Smyrna

یكی از مهمترین باقیمانده های شهر باستانی اسمیرنا ، كوره آن یا همان مركز زندگی هنری ، تجاری ، قضایی و سیاسی منطقه است. آثار باستانی که از پنج قسمت تشکیل شده است شامل دروازه ریحان ، استوا و بازار است. این آگوره که در اثر زلزله تخریب شده است ، در سال 178 میلادی به دستور امپراتور مارکوس آئورلیوس بازسازی شد و امروزه نیز به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین حفظ آگوراهای ایونیا باقی مانده است. بکار رفته در دوره بیزانس ، بنای زیر ساخت یک قبرستان عثمانی در محل ، آن را از دخالت تحولات مدرن محافظت می کند.


آگورا © F میرا / فلیکر

ازمیر باستان


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر