مزایای سفر به باکو

مزایای سفر به باکو

باکو ،پایتخت آذربایجان و همچنین بزرگ‌ترین شهر این کشور هست. افرادی که قصد رزرو تور زمینی باکو را دارند، فقط کافیست با ما تماس بگیرند و خیلی راحت تور زمینی آن را رزرو نمایند.

فاصله فرودگاه باکو تا مرکز شهر آن بسیار کم است. فاصله آن حدود ۲۵ کیلومتر با مرکز شهر است.

یکی از مزایای سفر به باکو ، هزینه بسیار کم آن است که باید برای جابه جایی و تاکسی بپردازید.

کرایه‌ی تاکسی در باکو ارزان است. پس اصلا نگران مخارج سفرتان نباشید پیشنهاد ما این است که نقشه‌ی مترو و اتوبوس‌ها را از قبل تهیه نمایید. این نقشه را از بادجه راهنمای توریستان در فرودگاه به راحتی می‌توانید تهیه نمایید.

در سفر به باکو چرا اتوبوس بهتر است؟

یکی از مزایای اتوبوس در شهرهایی که برای اولین بار به آن ها سفر کرده‌اید، این است که می‌توانید از خیابان های اصلی و فرعی که شاید نتوانید از آن ها عبور کنید، دیدن نمایید. به گونه ای انگار سوار تورهای اتوبوسی گردشگری آن شهر شده اید. حتی این امتیاز را خواهید داشت که از پشت شیشه های اتوبوس زندگی روزمره مردم آن شهر را ببینید.

همچنین، اگر حوصله پیاده روی دارید، بهتر است در فضاهای قدیمی باکو، مثل میدان فانتین و بلوار اطراف آن پیاده روی کنید. با کمی برنامه ریزی درست و رزور هتل در کنار مکان‌های گردشگری باکو به راحتی می‌توانید از هزینه‌های سفر مثل هزینه حمل و نقل شهری خود بکاهید. همچنین به رستوران‌ها و کافه‌های اطراف این مکان‌ها و جاذبه‌های گردشرگی دسترسی راحتتری داشته باشید.

جاذبه‌های مهم باکو

اگر فقط چند روز قرار است در باکو بمانید و برنامه سفرتان فشرده است و فقط یکی از دیدنی‌های باکو را می‌توانید ببینید، پیشنهاد ما به شما این است که از پارک مفاخر دیدن نمایید. پارک مفاخر، پارکی بزرگ و سرسبز است که آرامگاه تعدادی از هنرمندان و شخصیت‌های محبوب آذربایجان را در خودش جا داده است.
این کشور از نظر هنر اپرا هم بسیار معروف است. که برای هنرمندان علاقه مند به موسیقی بسیار جذابیت دارد که برای دیدن تالار ملی اپرای باکو در خیابان نظامی بلیت تهیه نمایید و حتما یکی از اجراهای درون این سالن را تماشا کنید.

تالار ملی اپرا که قدمت آن به صد سال پیش می‌رسد. ساختمان آن، یک بار در سال ۱۹۸۵ آتش گرفت و دوباره ۲ سال بعد بازسازی شد.

از دیگر جاذبه‌های مهم باکو، تالار فیلارمونیک است. در این تالار، علاوه بر اجراهای هفتگی اپرا، جشنواره‌های فصلی که طرفدارهای اپرا را دور هم جمع می‌کند، هم دیدن کنید.

برای بازدید از باکو و جشنواره های فصلی آن، هر سال هنرمندان زیادی از سرتاسر دنیا به مدت یک هفته وارد این کشور شده و در این جشنواره شرکت می کنند. روز به روز به رونق آن اضافه می شود.

موزه های باکو

از دیگر جاذبه‌های مهم باکو که به هیچ وجه آن را از دست ندهید، موزه‌ی ملی لباس آذری است. در این موزه، بیشتر با تاریخ و فرهنگ باکو آشنا خواهید شد. در این موزه عروسک‌هایی که لباس‌های محلی آذربایجان را به تن دارند، وجود دارد.

از مهم ترین موزه های باکو، موزه ی لطیف کریم اوف، کلکسیونی عالی از فرش و هنر آذربایجانی است.

غذاهای باکو از مزایای سفر به باکو

همه قسمت‌های قدیمی شهر باکو را می‌توانید در یک روز ببینید. بافت قدیمی این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، که شامل دو بنای تاریخی و جذاب به نام‌های کاخ شروان شاه و برج دختر می‌شود. اطراف کاخ شیروان مکان‌های دیدنی دیگری مثل میدان فانتین و خیابان نظامی بوده که در آن مغازه‌هایی وجود دارد که صنایع دستی آذربایجانی را برای سوغاتی می‌توانید خریداری نمایید. هم چنین رستوران‌های خوبی هم در این مناطق پیدا می‌شود. این رستوران‌ها در فصل‌های شلوغ توریستی، طرفداران بسیاری دارند و شاید مجبور شوید توی صف بایستید.

نباید از غذاهای خوشمزه آذربایجانی به راحتی بگذرید. در سفر به باکو یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید، امتحان کردن غذاهای محلی است. غذاهای آذربایجانی یکی از مزایا و جذابیت‌های سفر به باکو است.کباب و کوفته‌های آن را هرگز فراموش نکنید.

زمستان‌ها با توجه به سردی هوا،غذاهای گرم مثل انواع آش در رستوران‌ها و غذاکده‌های کوچک گوشه و کنار شهر بهترین انتخاب برای سفارش هستند.  یکی از محبوب‌ترین و لذیذترین این غذاها، آش ماست است.

ما در این مقاله چند مورد از مزایای سفر به باکو را به شما معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره تور زمینی باکو،تور باکو،ویزا و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا سفری خوب و لذت‌بخشی را با ما تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر